středa 17. srpna 2011

Rynglové větrníky


Soutěž o název blogu má již svou vítězku, díky Verčo, a tak teď byla řada na mně a musela jsem upéct slíbenou odměnu. A protože právě dozrávají ryngle, a já si jich včera od kolegyně přivezla na kole plnou brašnu, tak padla volba na ně.

Suroviny na cca 10 kousků:
1 listové těsto
100 g marcipánu
1 žloutek
1 lžíce medu
10 rynglí nebo švestek
třtinový cukr
1 vejce

Marcipán utřeme s medem a žloutkem. Omyjeme a osušíme ryngle, vypeckujeme a každou rozkrojíme na 4 díly.

Listové těsto rozválíme a nakrájíme na deset čtverců 12 x 12 cm. Čtverce položíme na plech vyložený pečícím papírem a nařízneme na každém rohu v délce cca 4 cm.

Do středu každého čtverce dáme jednu lžičku marcipánové směsi. Konce rohů přehýbáme ke středu, tak, aby se vytvořil větrník. Do vzniklých kapsiček větrníku vložíme ryngle.

Celý větrník potřeme rozšlehaným vejcem a posypeme třtinovým cukrem.
Pečeme 15 minut v troubě předehřáté na 190 °C.







3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Opět jsem měla možnost ochutnat a větrníky měly jedinou chybu, že jich bylo málo.

Anonymní řekl(a)...

Tenhle komentář a dodatečné díky dlužím Marii už od léta, kdy mi větrníky přinesla jako slíbenou odměnu. Pochopila jsem, že listové těsto v kombinaci s marcipánem a ovocem se v rukou Maryny promění ve skutečnou laskominu:)

Maryna řekl(a)...

Taky sis je zasloužila, Verčo! Ten název se mi líbí čím dál víc :-)