úterý 22. listopadu 2011

Smetanová srdíčka


Recept je opět ze stránek Moje wypieki. Testovala jsem, zda srdíčka zařadit jako nový druh vánočního cukroví - a opravdu se osvědčila. Srdíčka jsou křehká, ne příliš sladká, jednoduchá a rychlá.

Suroviny na 60 kousků:

280 g hladké mouky
250 g másla
30 g moučkového cukru
100 g kysané smetany
1 žloutek
1 bílek a krystalový cukr na ozdobu

Všechny suroviny utřeme v hladké těsto. Rozválíme na vále na tloušťku 4 mm, vykrajujeme srdíčka, která přeneseme na plech vyložený pečicím papírem. Srdíčka potřeme bílkem a posypeme krystalovým cukrem.

Pečeme dozlatova 17 až 20 minut v troubě vyhřáté na 170°C. Necháme zchladnout na roštu.




9 komentářů:

Unknown řekl(a)...

Marynko, jsi si jista pomerem surovin? Trochu me zarazi mnozstvi masla k mouce. Udelala jsem testo, ale je hodne ridke, tak ho mam v mrazaku... Mozna je to tim, ze jsem mela hodne povolene maslo. Diky za radu:)

Maryna řekl(a)...

Poměr surovin je dobrý, ale máslo musí být vychlazené, doplním to do receptu. Díky máslu jsou velmi křehká.

Unknown řekl(a)...

Maryno, moc dekuji za odpoved.myslis, ze tomu noc v lednicce pomuze:)?

Maryna řekl(a)...

Určitě neuškodí.

Unknown řekl(a)...

Moc diky

Anonymní řekl(a)...

Mockrát za tento recept děkuji. Srdíčka jsou rychlá, snadná a hlavně chuťově úžasná! Myslím, že letošní Vánoce budou kompletně ve znamení laskomin od Maryny :-)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, srdíčka jsou úžasná, určitě nedělám naposledy :-). Jen jsem bohužel neměla krystal, tak jsem použila krupici. Chuťově skvělé, ale představuji si, že s tím krystalem navrchu to musí úžasně křoupat :-). Jen bych chtěla poprosit o radu, jak nejlépe do vánoc uskladnit. Běžně cukroví mám ve verandě, kde se netopí, ale bojím se, aby srdíčka nenavlhla a neztratila tu správnou křupavost. Díky.

Maryna řekl(a)...

Srdíčka dělám těsně předem, tak cca 2 dny, ale asi bych je dala do nějaké dobře těsnící nádoby a měly by vydržet.

Anonymní řekl(a)...

Děkuji za odpověď. Budu doufat, že vydrží, když tak udělám novou várku :-).