neděle 4. prosince 2011

Máslové sušenky


Nejklasičtější sušenky s výraznou máslovou chutí. Jsou jemné a úžasně křehké. Ozvláštnit je můžete třeba citronovou kůrou nebo vanilkou.

275 g hladké mouky
200 g změklého másla
60 g moučkového cukru
1 sáček vanilkového cukru

Všechny přísady zpracujeme na vále v hladké těsto, rozdělíme na dvě části a vyválíme válečky o průměru 4 cm. Válečky zabalíme do potravinářské fólie a necháme minimálně půl hodiny, ale klidně i celou noc, ztuhnout v lednici.

Válečky rozkrájíme na plátky silné asi 5 mm, rozložíme je na plech vyložený pečicím papírem. Mezi plátky necháme větší rozestupy, těsto při pečení naskočí. Přitlačením hrotů vidličky naplocho vytvoříme na plátcích ozdobu.

Pečeme v troubě předehřáté na 180°C cca 10 minut. Po upečení necháme sušenky ještě 5 minut odležet na plechu a poté je přeneseme vychladnout na rošt. Před podáváním je můžeme lehce pocukrovat.

86 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

jsou úžasné...už dlouho jsem hledala takový recept:-))).Děkuji.Radka G.

Maryna řekl(a)...

To mám taky radost a děkuji za reakci.

Lucik41 řekl(a)...

Ahoj musím vyzkoušet:-) tenhle recept se mi líbí a je snadný, máslové sušenky z obchodu jsou šizené a nejsou dobré jako dřív a já miluju sušenky tak snad se mi povedou.

Maryna řekl(a)...

Určitě se povedou, nejsou moc složité a snad budou i chutnat :-)

mya řekl(a)...

Susenky jsou chutove vyborne, jen testo strasne krehke. Hnacala jsem to snad pul hodiny a stejne se droli.nicmene po upeceni luxus! Dekuji :-)

Maryna řekl(a)...

No to tak bohužel je, že se s tímto druhem těsta trochu hůře pracuje :-(, jinak by výsledek nebyl tak křehký.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat jestli mohu dát sušenky na pár dní "odležet" (např. do plechové dózy) nebo jestli se mají konzumovat hned... Děkuji

Maryna řekl(a)...

Mohou se jíst hned, nepotřebují změknout, ale vydrží hřehké i několik dnů v uzavřené dóze.

Anonymní řekl(a)...

Tak teď jsem je právě dodělala a moc mi chutnají :) A dokonce i s mým kuchařským "uměním" jsem je zvládla :) Super recept! :) Díky

Maryna řekl(a)...

Tak to je super!

Anonymní řekl(a)...

Musím říct, že jsou křehké až moc, hňácala jsem a hňácala, ale rozválet se mi je nepodařilo, nakonec jsem uplácla kuličku s tím, že okraje celé popraskaly. Nevypadá to vůbec esteticky, ale zase abych byla upřímná, chuť je skvělá. Udělala jsem si k nim čaj s mlékem a zase si připadám jako doma :)

MoTeelka řekl(a)...

Dobrý den, hledám nějaký osvědčený recept na máslové sušenky a tenhle se mi líbí. Myslíte, že by z něj šly udělat i větší sušenky, tedy vytvořit z těsta váleček a ten poté nakrájet, jak to máte třeba u levandulových sušenek? Nebo by to s tímto těstem nešlo? Předem moc děkuji za rady!

Maryna řekl(a)...

Můžete z nich udělat i váleček, ale je potřeba jej dát aspoň na půl hodiny do mrazničky a až potom je nakrájet.

Unknown řekl(a)...

Maryno, jsou skvele a nebezpecne:) navic rychlovka, kdyz si clovek udela testo den predem, parada. Dnes jsem je upekla poprve po vcerejsi zkusenosti, kdy me holky donutily koupit v pekarstvi dve linecka srdicka a ta chut: samy margarin... Zastydela jsem se, jak casto pecu a susenky jsem neupekla. Tak jsem to napravila. Moc diky za super recept!!

Unknown řekl(a)...

Chtěla bych se zeptat, poněvadž v jiných receptech na máslové sušenky je uvedeno vejce a u tohoto ne. V čem je lepší ho tam dát či naopak nedat jako je to u Vašeho receptu. Děkuji za odpověď :-)

Maryna řekl(a)...

Těžko říct, vzhledem k tomu, že tu recept na máslové sušenky s vajíčkem nemám, ale předpokládám, že jsou křehčí. Obdobně je tomu u klasického křehkého těsta, to bez vajíčka je křehčí.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den myslíte si,že půjdou z těsta vykrajovat tvary? Děkuji za odpověd Tereza

Maryna řekl(a)...

To těsto je hodně křehké, tak se obávám, že ani ne. Leda zkusit nechat hodně vychladit, fakt nevím.

Anonymní řekl(a)...

jde to ,po 24 hodinách v lednici , jsme udělala kolečka na plech a z nich vykrájela tvary,ovšem je potřeba tam nechat vykrajovátko oříznout to zbylé těsto a pak teprve oddělat tvořítko,dělala jsem to asi hodinu a půl :D

Maryna řekl(a)...

To musela být pěkná dřina :-)

Anonymní řekl(a)...

Vypadají lákavě a přitom je v nich jen pár surovin :) Lze je prosím udělat kakaové? Díky za odpověď.

Maryna řekl(a)...

Nezkoušela jsem, ale určitě půjdou, asi dát trochu méně mouky.

Viktor Frank řekl(a)...

Po zjištění, že mi došel vanilkový cukr, jsem do těsta přidal 1 celý nastrouhaný citron a jsou z toho naprosto luxusní citronovo-máslové sušenky..!! :) Díky za recept!

Maryna řekl(a)...

Tak ty také vyzkouším!

Anonymní řekl(a)...

Sušenky jsou výborné. Máslo jsem úplné rozehřála a šlo dobře zpracovat.

Kristína řekl(a)...

Jsou skvělé....akorát jsem dala sáček vanilkového cukru /podle receptu/ a cítím v těch sušenkách jak křupe...že nejsou tak rozsypávající jak jsem čekala. nebo jsou to jakési hrudky?...těsto bylo uhnětené perfektně (aj se mi s nim super pracovalo....jen jsem se zamyslela a najednou bylo hebké a vláčné a hotové)
...tak nevím no :(

Maryna řekl(a)...

Vanilkový cukr není tak jemný jak moučkový, tak tam bude vždy trochu křupat. Pokud ho chcete mít úplně jemný, musíte si vyrobit svůj cukr.

Petra S řekl(a)...

Sušenky jsou naprosto luxusní, křehoučké a ještě lepší než jsem čekala :) děkuji za recept. Petra

Anonymní řekl(a)...

Nezkoušeli jste tento recept někdo napůl se slaným máslem? Kdysi ve Francii jsem si koupila sladké máslové sušenky ze slaného másla a byly naprosto skvělé. Ale jinak tento recept vypadá úžasně
klidně i na jednoduché cukroví:-)
Pavla

Maryna řekl(a)...

Nezkoušela jsem, ale dokážu si představit, že to bude skvělé! Mám ráda takové kombinace.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, nezkoušel jste prosím někdo tvořit sušenky pomocí ručního lisu na sušenky? Zajímalo by mne, zda to jde bez problémů nebo jestli se těsto příliš drobí..Děkuji za případnou odpověď

Maryna řekl(a)...

Nezkoušela jsem to, toto těsto je myslím na strojek moc měkké.

Anonymní řekl(a)...

Úžasný, perfektně se povedly, jednoduchý recept. Díky za něj.Erika

Unknown řekl(a)...

Dobry den, šly by na ne použit razítka z tchiba? děkuji

Maryna řekl(a)...

Nevím, jaká mají razítka v Tchibu. Nejjednodušší je to vyzkoušet.

Anonymní řekl(a)...

Taky se mi to stalo. Na poprve susenky skvele, kdyz jsem je delala podruhe, tak jsem hnetla jak zjednana a testo se ne a ne spojit, porad se rozsypalo. Tak jsem pridala kapku teple vody a bylo to jak kouzlo - hned se spojilo a slo krasne vytvarovat. Mozna to bude jinou moukou nebo maslem, co ja vim, ale nakonec se povedlo a jsou vyborne :)

Anonymní řekl(a)...

Ja mam tez razitka a chci je vyzkouset, tak doufam, ze tento recept bude to prave ... a co cokoladova poleva?

Maryna řekl(a)...

Čokoládová poleva se na ně hodí.

Anonymní řekl(a)...

Tak recept testuju. Jsem zvědav, máslové sušenky mám rád.

Petra řekl(a)...

jsou super :-)

Vendulina řekl(a)...

pekla jsem včera bez zaležení - po umíchání těsta jsem hned ukoulela kuličky a na pečícím papíře rozplácla. šlo to skvěle a nic se nedrobilo.
díky za recept s minimem ingrediencí a maximem výsledku:)

Maryna řekl(a)...

Díky za zlepšovák :-)

Anonymní řekl(a)...

Úžasné,rychlé a šly dělat skvěle!!!Děkuji za receptík.Jitka

Unknown řekl(a)...

Tak dnes sem dělala ty sušenky a jsou boží. Su rada ze sem ten recept našla. Syn (2,5 let) hned snědl dvě. Perfekt díky. Jana

Anonymní řekl(a)...

A jak dlouho prosím sušenky po upečení vydrží? Jde to udělat i jako vánoční cukroví? Vydrží tak dlouho? Díky :-)

Maryna řekl(a)...

Pokud je nesníte dřív :-)

Monule řekl(a)...

Teď je peču a moc krásně voní.��S těstem se mi dobře pracovalo. Už se těším az ochutnam. Moc děkuji za recept.

Melly řekl(a)...

Podle tvého receptu jsem je pekla už několikrát a mám je hrozně ráda! Díky za něj!:)

Anonymní řekl(a)...

Mam presne tento istý recept akurát ze ja mam v recepte navyse este 1/2 kávovej lyzicky soli a musim povedat ze su fantasticke... ja ich nechavam 24 hod. v chladnicke a potom len krajam kolieska a dam upiect..... a musim vzdy robit dvojbasobnú davku lebo moja dcera ich zboznuje a minule som vymákla manzela ako si na nich tajne pochutnáva... vraj ked sú take ,,bohovské,, ze im nevie odolat... je to fakt super recept :-)

Unknown řekl(a)...

Já je dnes zkusila a vůbec mi to nešlo. Těsto zůstává na razítkách :-(

Anonymní řekl(a)...

S takovým druhem těst to obvykle neumím, ale musím přiznat, že se neuvěřitelně povedly. A to jsem je vůbec nenechávala odležet. Děkuju za recept!!!

Unknown řekl(a)...

Testo je skvele, susenky jsou vic nez vyborne....hned na poprve jsem delala dvojitou davku. Nemam co dodat :-) a dekuji za vyborny, rychly recept.

Unknown řekl(a)...

Výborný recept, s testem se dobře pracuje. Z těsta jsem udělala kuličky a na plechu jsem udělala pomocí vidličky na sušenky mřížky. Jsou vyborne, prostě super :)

YORII řekl(a)...

Peču je už poněkolikáté a vždycky jsou výborně! :-)

Unknown řekl(a)...

Jsou skvěle a je to rychlovka. Půl hodlá v mrazáku, takže včetně pečení a těsta akce na hodinku. A pomocí razítek vypadají báječné.

Unknown řekl(a)...

Jsou skvěle a je to rychlovka. Půl hodlá v mrazáku, takže včetně pečení a těsta akce na hodinku. A pomocí razítek vypadají báječné.

katrinka řekl(a)...

dobrý den Maryno, neměla byste recept na sušenky, které naopak nenabydou? koupila jsem si embosovaný váleček, dnes proběhl první pokus (220g hl. mouky, 100g másla, 80g moučkového cukru, 1 vajíčko) - není to úplně špatné, ale protože sušenky nabývají, není to úplně ono :-)

katrinka řekl(a)...

ještě tam byla citronová šťáva :-)

Maryna řekl(a)...

Mám :-) 400 g hladké mouky, 200 g másla, 1 menší vajíčko, 70 g moučkového cukru, špetka soli a jedna lžička citronové šťávy nebo třeba vody z květů pomerančovníku

katrinka řekl(a)...

Maryno, děkuji :-) to jsou stejné suroviny a víceméně ve stejném poměru - myslím, že moje chyba byla v tom, že jsem tam dala šťávu z celého citronu, místo lžičky... ale už jsem dnes vytvořila skořicové sušenky, které jsou dokonalé (vzhled i chuť)... tak příští várka bude dle vašeho receptu (abyste rozuměla, pořídila jsem si embosovaný váleček, takže se z něj raduji a sušenkuji :-) děkuji, K.

Anonymní řekl(a)...

Smím se zeptat, na jaké množství sušenek vyjde předepsaná dávka? Děkuji :)

Hala Bala řekl(a)...

Lze nahradit mouku špaldovou? Moc děkuji

Maryna řekl(a)...

Nepeču se špaldovou moukou, tak nevím, budete muset vyzkoušet sama.

Anonymní řekl(a)...

Těsto hotové a čekám!

Anonymní řekl(a)...

Právě to zkouším těch pul hod.

Unknown řekl(a)...

Těsto hotové ráno budu pokračovat :) už se děti těší

Alyssa K. Whitcraft řekl(a)...

Dobrý recept. Moje dcera Anna řekl děkuji. Díky za recept!

Anonymní řekl(a)...

Dobry den, delam je vzdy z lisu a jsou perfektni. Jde to krasne a vypadaji fantasticky ;)

Anonymní řekl(a)...

Určitě vyzkouším, sice je mi jen 13, ale vypadá to jednoduše, takže... Určitě zkusím! :*

Anonymní řekl(a)...

Tento recept je úžasný, těsto se spojilo skoro hned :-) sušenky jsou křehké, místo válečku jsem vykrajovala různé tvary ... Děkuji za tento recept.

Anonymní řekl(a)...

moc děkuji za recept. dělám už poněkolikáté, místo másla obyčejného dávám konopné, k tomu pak skořice, drcený banán, citronová kůra, rozinky, jako ozdoba vlašský ořech... prostě protože je recept jednoduchý, dá se přidat cokoliv podle chuti

Unknown řekl(a)...

Dnes jsem zkoušela recept a paráda.
Šel úžasně zadelat, a během chvilky ztuhlo a mohla jsem pect. Rodině moc chutnají. Četla jsem tu že někomu těsto nejde úplně dobre zadelat, a myslím si že to asi bude podle toho jaké máslo použijí. Za mě je to nejlepší recept na máslové sušenky.

Anonymní řekl(a)...

Dnes jsem pekla poprve a vse se povedlo. Testo jsem mela v lednici jen pul hodiny, protoze jsem nevydrzela a hned je sla pect. Testo jsem rozdelila a valela az po ztuhnuti a taky bez problemu. Super recept. Dekuji

Veronika řekl(a)...

Jaké máslo je nejlepší?

Anonymní řekl(a)...

Dnes jsem pekla a použila ruční lis na těsto a jsou perfektní, dekuji za recept ;)

Unknown řekl(a)...

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak dlouho sušenky vydrží?
Děkuji za odpověď

Maryna řekl(a)...

Vydrží cca 14 dnů.

Anonymní řekl(a)...

Díky za recept použil jsem máslo z konopí a nemají chybu ☺

Anonymní řekl(a)...

Skvělý recept, používám jej jako korpus na cheesecake, a je naprosto bezkonkurenční :)

paskul řekl(a)...

Skvělý recept. Peču už po několikáté. Skvělé jsou i se skořicí nebo kakaem.

Didi řekl(a)...

Dala jsem si do těsta ještě kokos a jsou výborné. Máslové kokosové sušenky mňam:-)

Anonymní řekl(a)...

Děkuji za recept!! Je dokonalý <3

Anonymní řekl(a)...

Tento recept je super! Dělám ho už po několikáté a sušenky jsou moc chutné!

Anonymní řekl(a)...

Není máslo při 180°C už přepálene?! ��

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den mám otázku může se dát méně másla?

Maryna řekl(a)...

Méně másla = jiný recept!