sobota 17. prosince 2011

Vanilkové rohlíčky

laskominyodmaryny

Receptů na vanilkové rehlíčky je nepřeberné množství a jak píše Vanda, někteří tvrdí, že jediné správné jsou s lískovými ořechy, jiní s vlašskými a někteří používají jen mandle. Tento recept je zvláštní použitím sádla, které dodává rohlíčkům specifickou chuť. Recept jsme získali od babičky jedné mamčiny spolužačky a stal se naším nejoblíbenějším.

Suroviny na 60 rohlíčků
150 g hladké mouky
50 g změklého másla
50 g vepřového sádla
50 g lískových nebo vlašských ořechů pomletých na jemno
30 g moučkového cukru
½ lžičky prášku do pečiva


Mouku, cukr a prášek do pečiva prosejeme na vál, přidáme máslo, sádlo, ořechy a vypracujeme hladké těsto, které zabalíme do potravinářské fólie a necháme 2 hodiny vychladit v ledničce.

Těsto rozdělíme na poloviny a vyválíme z nich dva válečky. Každý váleček rozkrojíme na 30 rovnoměrných dílů z nichž tvarujeme rohlíčky. Ty klademe na plech vyložený pečicím papírem.

Pečeme cca 15 minut v troubě vyhřáté na 155°C. Ihned po vytažení obalujeme ve vanilkovém cukru.

Vanilkový cukr
100 g krupicového cukru
1 vanilkový lusk


Vanilkový lusk nakrájíme na menší kousky a rozmixujeme jej spolu s cukrem v minidrtiči nebo tříštivém mlýnku na kávu. Uchováváme v uzavřené skleničce.


3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, Váš recept na rohlíčky je vážně nejlepší :-)! Jen jsem měla trochu problém, že při tvarování rohlíčků se mi trhaly. Nevíte kde může být problém? Děkuji Monika

Maryna řekl(a)...

Přidat trošinku sádla, ale opravdu jen nepatrně.

Bláža řekl(a)...

Upekla jsem stovky druhů cukroví, spousta jich je výtečných. Letos jsem ale upekla tyhle rohlíčky, a připadá mi, že jsem vkročila do jiného prostoru. To snad není ani možné jak fantasticky dobrý jsou. A jak jednoduchý! Jsme z nich doma úplně vedle!
Bláža