středa 4. ledna 2012

Čokoládové sušenky à la Oreo


Variace na populární americké sušenky Oreo, které se skládají nejčastěji ze dvou kakaových sušenek spojených vanilkovým krémem. Do mléka, jak radí reklama, jsem je nezkoušela namáčet a vanilkový krém jsem nahradila limetkovým, který mi víc sedí k těmto hodně kakaovým sušenkám. Recept je ze stránky Smitten Kitchen.

Těsto

200 g hladké mouky
90 g kakaa
1 lžička sody
¼ lžičky prášku do pečiva
1 vejce
145 g másla
200 g mletého hnědého cukru (muscovado)
¼ lžičky soli

Maslo vyšleháme do pěny, přidáme cukr a dále šleháme asi 3 minuty. Za stálého šlehání přidáme vejce. Nakonec do směsi zamícháme mouku přesátou se sodou, práškem do pečiva a solí a kakao.
Z těsta tvarujeme malé kuličky, o průměru cca 3 cm. Kuličky klademe na plech vyložený pečicím papírem ve větších rozestupech, těsto při pečení hodně naskočí. Na plechu kuličky zploštíme na placičku.

Druhá možnost je, že těsto necháme v lednici alespoň půl hodiny ztuhnout, rozválíme na vále a tvořítkem vykrajujeme kolečka.

Pečeme v troubě předehřáté na 190°C cca 9 minut. Po upečení necháme vychladnout na roštu.

Limetkový krém

110 g másla
200 g mletého cukru
1 limetka

Máslo vyšleháme do pěny, přidáme cukr, nastrouhanou kůru a šťávu z limetky a dále šleháme alespoň 10 minut, dokud nevznikne nadýchaný krém. Vychladlé sušenky spojíme limetkovým krémem a necháme je odležet do druhého dne.




23 komentářů:

Zenon řekl(a)...

Tak tady ty byly moc dobré. Hlavně limetkový krém byl velmi jemný a chutnal výrazně po limetkách

Anonymní řekl(a)...

Objednala jsem si u Maryny vánoční cukroví a připravila jsem si tak skutečně exkluzivní zážitek. Tyhle sušenky jsem snědla v podstatě na posezení. Ještě teď se mi sbíhají sliny! Navíc vypadají nádherně, prostě k nakousnutí...

Anonymní řekl(a)...

Diky za recept. Vyzkousela jsem s malym rozdilem - nedavala jsem limetkovou kuru protoze jsem nesehnala chemicky neosetrenou limetku.
Nicmene susenky mely velky uspech! Testovano na Holandanech, jednom Japonci a jednom Americanovi a vsichni jsou nadseni :)

Maryna řekl(a)...

Dokonce mezinárodní úspěch, tak to je super! :-)

Anonymní řekl(a)...

Planuju jim jeste predhodit dort Andalusie (ale az v zari), tak pak dam vedet :) Dekuju za stranky, originalni recepty, ktere funguji me proste bavi zkouset :)

Z Holandska zdravi Katka

Maryna řekl(a)...

Díky, budu se snažit dál. Dort Andalusie je asi ta úplně nejlepší a nejluxusnější věc, kterou mám na blogu, škoda že je tak pracný a náročný na suroviny, jinak bych ho dělala častěji. Nepochybně jim bude chutnat. Tak ať se povede!

Anonymní řekl(a)...

Tomu verim, porad na ten recept musim koukat :) Nevim ale, jestli se povede, ona tady spousta veci neni k sehnani a spousta jinych dava dohromady uplne jiny vysledek, nez jaky bych dostala ze surovin ceskych. Cokolada je tu ale relativne levna, jedna tabulka 70% stoji pod euro a pul.
At se dari a jeste jednou dekuju za tenhle blog, je fakt super!

Katka

Anonymní řekl(a)...

Chtěla bych poděkovat za moc dobrý recept na sušenky, je rychlý a výborný! Danytka

Maryna řekl(a)...

To mám radost a děkuji za komentář.

Anonymní řekl(a)...

Moc prosím, sušenky jsou křupavé, nebo ne? Podle fotky to totiž vypadá že ne, potřebuji křupavé. Děkuji :-)

Maryna řekl(a)...

Tyto jsou křehké, ale ne křupavé.

Anonymní řekl(a)...

Maryno, děkuji, já to možná špatně napsala - hřehké mám chápat že jsou tuhé jako sušenky ale že prostě nekřupou? Satčilo by i jen tuhé. Nějaký nápad aby i křupaly případně by byl?

Maryna řekl(a)...

Ano, jsou takové tužší, rozhodně nekřupou, u těchto to asi nijak nedocílíte. Na křupavé sladké sušenky ani žádný recept nemám.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, myslíte že by místo mletého hnědého cukru šel dát třtinový cukr nebo cukr moučka?

Maryna řekl(a)...

Muscovado je také třtinový cukr, můžete dát i jiný, ale je potřeba jej pomlet, aby byl jemnější. Můžete použít i moučkový cukr, ale chuť bude jiná.

Anonymní řekl(a)...

Peču je často a ráda. Jsou bezkonkurenční :-)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, můžu se zeptat, kolik je z uvedeného množství kousků? Díky

Maryna řekl(a)...

Nepamatuji si

Anonymní řekl(a)...

dobrý den, chci se zeptat, kde je k sehnání Muscovado?

Maryna řekl(a)...

Třeba v obchodech se zdravou výživou.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
recept se mi moc líbí. chci se zeptat, jestli lze použít krém z mascarpone?
děkuji Marcela

Maryna řekl(a)...

Můžete

Unknown řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.