středa 25. ledna 2012

Lososová hnízda v ramekinech


Dnes přidávám recept na lososová hnízda pečená v ramekinech. Tato hnízda jsou ještě jednodušší a rychlejší na přípravu než předchozí šunková. 

Na 4 porce potřebujeme:
8 plátků toustového chleba
50 g uzeného lososa
4 vejce
trochu másla
sladká smetana
sůl, pepř, kopr

























Ze všech plátků toustového chleba ořízneme kůrku. Čtyři ramekiny vymažeme trochou másla. Do každého vložíme dva plátky toustového chleba tak, aby zakrývaly dno i okraje. Na tousty dáme čtvrtinu uzeného lososa, kterého posypeme troškou čerstvého nebo mraženého kopru. Na lososa rozklepneme opatrně vajíčko (aby se neroztekl žloutek). Vejce trochu osolíme a opepříme a polijeme je dvěma lžičkami sladké smetany.

Ramekiny naskládáme na hlubší plech, vlijeme na něj horkou vodu tak, aby sahala do poloviny výšky misek. Troubu pouze s horním pečením nahřejeme na 200°C. Dáme péct přibližně na 15 minut do trouby na střední příčku. Po upečení by měly být žloutky ještě částečně tekuté.

Podáváme ihned, můžeme i přímo v ramekinech.






3 komentáře:

Vanda řekl(a)...

Za prvé : Mňam!
Za druhé: Koukni ke mě, máš tam vzkaz:-)

Vanda řekl(a)...

Jo a ještě : Hurá žes změnila ten systém blogu, z toho starého jsem "kvetla". Mám ráda klasiku:-) hned se líp vyznám, já blbec

Maryna řekl(a)...

Ten předchozí design blogu se mi líbil asi trochu víc, hlavně ta možnost, že si každý mohl vybrat ze 6 druhů zobrazení to, které mu nejvíce vyhovuje. Bohužel tam pořád něco nefungovalo a velmi pomalu tam google přidával nové funkce. Tím, že to bylo v javě, tak mělo hodně lidí problém se zobrazením. Klasika je zatím asi fakt lepší.