čtvrtek 2. února 2012

Kandovaná pomerančová kůra



Ingredience
200 g pomerančové kůry
220 g krupicového cukru
250 ml vody

Pomerančovou kůru dokonale omyjeme a 3 dny ji máčíme ve vodě, aby se zbavila hořkosti a chemikálií. Alespoň jednou denně vyměníme vodu za novou.

Po třech dnech kůru zcedíme, nakrájíme na malé kostičky a povaříme ji asi 15 minut do měkka v čisté vodě.

Krupicový cukr rozvaříme s 250 ml vody. Do tohoto rozvaru dáme pomerančovou kůru, kterou dále vaříme, až se odpaří všechna voda a cukr se začne nabalovat na kostičky pomeranče.

Pomerančovou kůru rozprostřeme na plech vyložený svačinovým papírem a necháme ji zaschnout do následujícího dne.


13 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Kůra už zasychá na papíře, ochutnala jsem a je výborná. Tu kupovanou z obchodu mě nikdy nenapadlo jíst samotnou, ale tahle je tak příjemná! Nevím, nevím, kolik se dostane ráno do skleničky, synovi to bude asi připadat jako bonbónky... Díky za v pořadí druhou inspiraci, už vím, co bude další. Alena V.

Maryna řekl(a)...

Díky, také ji ráda pojídám jen tak ze skleničky.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den Maryno, bééé, mě kůra ztvrdla. Postupovala jsem přesně podle návodu a když se odpařila voda a zůstal na kůře jen cukerný sirup (nezhnědnul) tak jsem kůru rozložila a ona mě ztvrdla jak krokant. nevíte kde se stala chyba? děkuji lenka w.

Maryna řekl(a)...

Lenko, tak to bohužel netuším, třeba bude vědět někdo jiný, když sem náhodou koukne.

Anonymní řekl(a)...

Mě se s kůry stal karamel s kosky nevíte co tím?

Dagmar Janíková řekl(a)...

Dobrý den, děkuji za recept, kůra je vynikající, dělala jsem přesně podle návodu a vše se vydařilo na jedničku. Kupovanou už nikdy více:-)

Maryna řekl(a)...

To mám radost.

Ladislav L. řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.
Ladislav L. řekl(a)...

Také děkuji za recept !
Vařím dva roky s úspěchem dle postupu, že vařím tak dlouho s cukrem, dokud jde z hrnce minimum páry a cukr ulpívá na stěně hrnce a je cítit jemnou karamelovou chuť kůry.
V tu chvíli je hotovo a nemusím si dělat starosti s vyndáním kůry z hrnce.
Nechám ji prostě v hrnci do vychladnutí s 15 minutovým intervalem mícháním cca třikrát a poté vyndám.
Co ulpělo na hrnci je výborné dát do čaje-jiného nápoje, aby nešlo ,,ani zrnko na zmar,,
Smáčel jsem celý týden kůru se vůbec nezkazila a je krásně měkoučká.
Já jsem přišel na to, že neuškodí, když se dá cukru malinko více.
Například jsem dával na množství pomerančové kůry o váze 1536 g. a cukru 1800 g.
Je luxusní !
Někde jsem četl, že se to hospodyňkám nepovedlo.
Myslím si, že chyba mohla být v tom, že je důležité množství pomerančové kůry zvážit před namáčením, protože je váha potom někde jinde, když je kůra mokrá......
Cukr není nutné předehřívat, neboť se finálním vařením rozpustí.
Na uvaření jsem dal necelé dva litry vody, po uvaření vylil, vyměnil vodu opět vylil a poté jen litr vody + cukr.
Doba od uvaření kůry po konečné kandování cca 2.5 hodiny.
Přeji všem hodně zdaru !

Dasa řekl(a)...

Dobrý den, chci se zeptat, tu kůru nakrájet celou včetně bílé části? Děkuji

Maryna řekl(a)...

Ano, včetně bílé části.

Buggy řekl(a)...

Dobrý večer, tak to je fakt úlet! Nevěřil jsem a udělal menší dávku 60g. Suroviny jsem si odpočítal (ne přesně) na 60g pomerančové kůry asi 70g cukru a 100ml vody. Je to o trochu víc cukru asi jako uvádí Ladislav. Postup jsem zachoval stejný. Ještě ani nedoschla a už teď vím že to bylo málo! Je fakt výborná! Děkuji, děkuji a ještě jednou děkuji.
Buggy

Mili řekl(a)...

Dobrý den, vyzkoušeno a perfektní! Děkuji za recept, je to fakt skvělé a líbí se mi, jak to doma při vaření voní!