pátek 10. února 2012

Levandulové sušenky s polentou

laskominyodmaryny

laskominyodmaryny

laskominyodmaryny

Tyhle sušenky jsou nejlepší ze všech! Nádherně voní po levanduli a citronu, ale nebojte se nějaké mýdlové vůně, a polenta jim dodává křupavost, kterou ucítíte při každém kousnutí :-). Inspirací mi byl recept ze stránky Moje Wypieki, jen jsem brusinky nahradila levandulí.

Suroviny na 30 sušenek
120 g změklého másla
210 g hladké mouky
70 g instantní polenty
80 g moučkového cukru
2 žloutky
1 lžička citronové kůry

1 lžička citronové šťávy
2 lžičky sušené levandule
špetka soli


Máslo utřeme s cukrem do pěny, postupně do těsta přimícháme všechny zbývající suroviny. Vypracujeme hutné těsto, které rozdělíme na dvě části. Z každé části utvoříme váleček o průměru 5 cm. Válečky zabalíme do potravinářské fólie a necháme minimálně hodinu, ale klidně i celou noc, ztuhnout v lednici.

Ztuhlé těsto nakrájíme na plátky silné asi 5 mm a rozložíme na plech vyložený pečicím papírem. Mezi plátky nechejte větší rozestupy, těsto při pečení hodně naskočí. Pečeme v troubě předehřáté na 180°C cca 15 minut.



25 komentářů:

Martina F řekl(a)...

To musí být dobrota. Vyzkouším.

Anonymní řekl(a)...

Mám dotaz - polentou se rozumí polentová krupice (případně instantní - předvařená polentová krupice), nebo už HOTOVÁ uvařená polenta, tj. kaše?
Díky (za odpověď i za tyhle príma stránky) Renee

Maryna řekl(a)...

Je, to mi nějak nedošlo, že bych tu polentu měla upřesnit. Používám instantní polentu, ta je nejjednodušeji dostupná. Rozhodně ne už uvařená kaše. Polenta je v sušenkách částečně místo mouky. Nepoužívala bych kukuřičnou mouku, protože ta by tam tak krásně nekřupala.

zahrada mojí duše řekl(a)...

a tohle taky! doufám, že ta naše omrzlá levandule vykvete!

Maryna řekl(a)...

Přeji, aby vykvetla, z čerstvých květů jsou sušenky lepší, ale sušené se dají použít taky.

nakafickosivet řekl(a)...

Krásné fotky!

Maryna řekl(a)...

Děkuji!

Anonymní řekl(a)...

Dneska jsem vyzkousela, susenky jsou vynikajici. Testo jsem si rozdelila na tri casti, jedna s levadnuli, druha s melisou (bala jsem se ji tam dat hodne, priste budu muset pridat ;-), chut nebyla moc vyrazna) a treti cast se susenymi merunkami. Priste zkusim brusinky a lupinky mandli. Pavlina

Maryna řekl(a)...

No s meruňkami to muselo být určitě skvělé!

Anonymní řekl(a)...

Toto je ozhodne najlepsie cesto na susienky, ake som kedy skusila...Levandulove chutia uzasne a polenta je tam dokonala...velmi dakujem za uzasny recept aj za ostatne:)

Maryna řekl(a)...

Já děkuji za komentář a jsem ráda, že polentové sušenky mají takový úspěch :-)

Anonymní řekl(a)...

Sušenky vypadají úžasně :-), vyzkouším až pokvete levandule :-). Ale když se levandule suší, tak ještě než úplně vykvete, nebo se pletu?

Maryna řekl(a)...

Čerstvé květy dávám úplně rozkvetlé, sušené kupuji, tak netuším...

Unknown řekl(a)...

Můžu dát těsto do mrazáku a vytáhnout ho v případě potřeby? :)

Maryna řekl(a)...

Můžete, ale nenechávala bych těsto v mražáku moc dlouho, nejsem příznivcem zamražování.

Anonymní řekl(a)...

Vypadjí luxusně. Můžu se zeptat, jestli by šla hl. mouka nahradit rozemletými oves. vločkami? Děkuji Verča

Maryna řekl(a)...

To nevím, nikdy jsem to nezkoušela, budete muset experimentovat sama :-)

Anonymní řekl(a)...

Jsou fakt moc dobré, ale klidně bych tam té levandule snesla víc (dělala jsem z čerstvé). Těsto mi ve válečku teda trošku praskalo a neposlouchalo, ale chuťově nemá chybu. Určitě vyzkouším ještě verzi s meduňkou, velmi Vám děkuji za recepty. :) Káča

H. řekl(a)...

Dobrý den, Maryno, mám moc ráda Váš blog (i jsem pro něj hlasovala v blogerce roku :-)), i když jsem zatím vyzkoušela receptů jen pár (ale další jsou v pořadí). Levandulové sušenky mi učarovaly, ale musím říct, že minule, kdy jsem měla jen hladkou kukuřičnou mouku, mi chutnaly víc než s polentou.

Maryna řekl(a)...

Děkuji, mě zase chutnají s polentou, ta v nich tak pěkně křupe, ale každý má jiné preference a je to tak dobře.

Amia řekl(a)...

Pleteš, levandule se suší když je v květu. Vlastně se dá natrhat a dát usušit i v době, kdy už odkvétá (z fialové se stává takovou šedou) :)

Anonymní řekl(a)...

je to napsané srozumitelně :) veronika

Martina řekl(a)...

Už léta je verze s rozmarýnem náš rodinný hit :)
Díky za něj!

Unknown řekl(a)...

K těmto sušenkám se dá napsat jedině "Bože, konečně jsem je našla". Výtečné! Děkuji za recept tento i ostatní:-)

Maryna řekl(a)...

Taky díky