sobota 10. března 2012

Variace na Eton mess


Lahodný a sladký nepořádek z Etonu! Poprvé mě na něj nalákala Vanda, ale dala jsem si na čas, než jsem jej poprvé vyzkoušela. Dezert se jmenuje podle britské elitní chlapecké školy - Eton College. Každoročně se podává během kriketového zápasu mezi kluby z Etonu a Winchesteru. Původně se Eton mess vyráběl z jahod nebo banánů se zmrzlinou a šlehačkou. Sněhové pusinky zmrzlinu nahradily až později. Může se připravit s jakýmkoli sezonním ovocem, ale nejklasičtější je s jahodami. Tentokrát jsem zvolila variaci s malinami a čokoládovou polevou.

Suroviny
300 g malin (použila jsem mražené)
2 lžíce moučkového cukru
50 g pusinek
200 g smetany ke šlehání
120 ml mléka
100 g hořké čokolády (nejlépe 70%)
20 g másla

Připravíme si 4 větší nebo 6 menších pohárů.

Zmražené maliny necháme trochu povolit, zasypeme je cukrem a promícháme. Sněhové pusinky rozlámeme na menší kousky
Nasekanou nebo pomletou čokoládu vložíme do misky a přelijeme ji vařícím mlékem (přes sítko, aby se do polevy nedostal škraloup), přidáme máslo a mícháme, dokud nevznikne hustá a lesklá směs.
Ušleháme smetanu a zamícháme do ní rozlámané pusinky.

V několika vrstvách naplníme poháry malinami, šlehačkovo-pusinkovou směsí a čokoládovou polevou. Odstavíme na půl hodiny vychladit do lednice.



1 komentář:

Unknown řekl(a)...

Dalsi z receptu co jsem vyzkousela,pridala sem jeste zmrzlinu s prichuti bourbon a bylo to vynikajici!udelala sem 6 malych poharku a jako dezertik to bylo tak akorat,tesim se na dalsi recepty a dekuji za inspiraci!!!!