čtvrtek 24. května 2012

Maková zmrzlina


Švestkový crumble

Maková zmrzlina? Že jste o ní nikdy neslyšeli? Já ji také poprvé vyzkoušela až letos na Genuss Festivalu ve Vídni a hned se do ní zamilovala. Na internetu jsem na ni našla celkem hodně receptů, ale žádný mě úplně nezaujal, tak jsem si vytvořila svůj vlastní a myslím, že zmrzlina se povedla! Zvlášť teplý švestkový crumble se k ní náramně hodí.

Maková zmrzlina
400 g smetany ke šlehání
370 g kondenzovaného neslazeného mléka
80 g pomletého máku
80 g moučkového cukru

Mléko i smetana musí být dobře vychlazené. Moučkový cukr prosejeme a smícháme jej s ostatními surovinami. Směs nalijeme do zmrzlinovače a dále postupujeme podle návodu k němu.

Zmrzlina je tvrdší a tak je ji potřeba vytáhnout z mrazničky asi 15 minut před podáváním, aby v teple trochu povolila.



8 komentářů:

Milda řekl(a)...

sakras!
Ted buu za blba ale co je "zmrzlinovac"?

Maryna řekl(a)...

Mildo, to je takový přístroj, ve kterém se směs na zmrzlinu zmrazí za stálého míchání. Jde to i bez něho, ale je to složitější. Směs se dá do mrazničky a každou půl hodinu se musí prošlehat, aby v ní nevznikly krystalky.

Biba řekl(a)...

tak to som ešte nejedla, ale stojí to za vyskúšanie :) mimochodom úžasný blog a tie dobroty o-la-lá :))))

Maryna řekl(a)...

Děkuji! Tak pak napište, jak chutnala. A doporučuji k ní fakt ten teplý crumble!

Madla řekl(a)...

Jé, shodou okolností jsem v sobotu též vytvářela makovou zmrzlinu - u mě ovšem v kombianci s medem. Mák miluju v jakékoli podobě, takže tu tvou taky určitě vyzkouším!

Anonymní řekl(a)...

...i makovou zmrzlinu jsem ochutnala a to primo z dilny autorky...:-) Byla to zajimava kombinace sladko makove studene smesi...(k nasi skode, ze jsme dosly trochu pozdeji a byla uz ponekud mene ztuhla)...Mary, budu Tvuj dvorni degustator...co rikas? V tom pripade ale nikdy v zivote nezhubnu...:-) Renata

Maryna řekl(a)...

A bude recept na Tvou verzi?

Anonymní řekl(a)...

makovou a perníkovou zmrzlinu dělal v devadesátejch letech v Pardubicích cukrář Homolka..byla luxusní.... sharka.68