sobota 21. dubna 2012

Jahodová zmrzlina

Strawberry ice cream

Včera jsem si přinesla domů nového pomocníka do kuchyně k svému robotu - zmrzlinovač - a hned dnes jsem jej vyzkoušela. Jahodovou zmrzlinu jsem nikdy neměla moc ráda, protože mi kupovaná připadá moc chemická, tak jsem si řekla, že vyzkouším domácí z opravdových čerstvých jahod. Pokus se podařil, a tak se s Vámi dělím o recept. Tato zmrzlina je hodně ovocná a hodně smetanová, prostě skvělá!

Ingredience
300 g jahod
100 ml vody
80 g třtinového cukru
300 ml sladké smetany

Cukr rozmícháme v kastrolku s vodou, přivedeme k varu a vaříme asi 2 minuty, dokud se cukr úplně nerozpustí. Omyté a stopek zbavené jahody rozkrájíme na menší kousky, přisypeme je do vařící cukrové vody a vaříme další 2 minuty. Tuto směs rozmixujeme, přelijeme do uzavíratelné nádoby a necháme v lednici vychladit do následujícího dne.

Druhý den do jahodové směsi zamícháme sladkou smetanu a vše nalijeme do zmrzlinovače. Dále s výrobou zmrzliny postupujeme podle návodu k zmrzlinovači.




6 komentářů:

Jitka řekl(a)...

Ač nejsem milovnicí zmrzliny, tato domácí nemá svou lehkou konzistencí, lahodnou chutí a skutečnou ovocnou vůní konkurenci.

Unknown řekl(a)...

Nemám ten zmrzlinovač, ale vyzkoušet domácí zmrzlinu mě láká. Předpokládám, že tedy ušlehám smetanu a do ní přidám jahodovou směs. Pak už jen zamrazit. Je to tak? ;-)

Maryna řekl(a)...

Ano, je to tak, ale během zamražování je potřeba směs každou půlhodinu dobře prošlehat.

Unknown řekl(a)...

Aha! Píšu si to jako poznámku k receptu. Díky :-)

Maryna řekl(a)...

Tak doufám, že se povede.

Tynka_125 řekl(a)...

Já doma také dělám různé zmrzliny. Je super, že těch ingrediencí není potřeba tolik a je z toho pokaždé výborná zmrzlina. Zmrzlinovač mám už přes rok a přes léto se skoro nezastavil :-) . Dětem domácí zmrzliny chutnají. Nejvíce u nich vede čokoládová a jahodová :-) .