sobota 5. listopadu 2011

Hruškový koláč s mandlemi


Jednoduchý a rychlý koláč, který díky zajímavě nakrájeným hruškám vypadá i efektně. Autorem fotografií je Milda, moc mu děkuji.

Těsto:
250 g hladké mouky
1 vejce
150 g změklého másla
25 g moučkového cukru
1 lžíce mléka
špetka soli

Všechny suroviny zpracujeme na hladké těsto, vyrobíme z něj kouli, kterou zabalíme do potravinářské fólie a hodinu necháme vychladit v lednici. Těsto rozválíme do koláčové formy, položíme na ně pečicí papír a na něj nasypeme vrstvu fazolí nebo keramzitu, aby se těsto při pečení nevypouklo. Pečeme 20 minut v troubě předehřáté na 190°C, poté odstraníme pečicí papír se zátěží a dopečeme ještě 10 minut při teplotě 170°C.

Náplň:
4 hrušky
80 g krupicového cukru
600 ml vody
3 lžíce rumu
30 g pomletých mandlí
50 g moučkového cukru
2 lžíce smetany na šlehání
2 vejce


Během chlazení těsta oloupeme hrušky, rozřízneme je na polovinu a zbavíme jádřince. Připravíme si karamel na povaření hrušek: V kastrole za stálého míchání rozpustíme 80 g krupicového cukru, zalijeme 600 ml vody a ztuhlý karamel opět rozpustíme, přilijeme 2 lžíce rumu. Hrušky vložíme do karamelové vody a 15 minut je vaříme, pak je vyjmeme a necháme vychladnout. V originálním receptu bylo na povaření hrušek použito 250 ml vody a 250 ml bílého vína, jenže to jsem neměla, tak jsem experimentovala s karamelovou vodou a hrušky v koláči byly vynikající.

Vychladlé hrušky nakrájíme na tenké plátky a položíme je na předpečený podklad koláče a opatrně přelijeme mandlovou náplní, kterou připravíme rozšleháním dvou vajec, do nichž postupně zašleháme 50 g moučkového cukru, pomleté mandle, smetanu ke šlehání a 1 lžíci rumu.

Pečeme 30 minut v troubě předehřáté na 170°C. Podáváme vychladlé.




3 komentáře:

Pavla řekl(a)...

Sbíhají se mi sliny a přemýšlím k jaké příležitosti koláč upeču! Díky za inspiraci a úžasný blog, který jsem objevila až nyní.

Maryna řekl(a)...

Příležitost se dá vždycky nějaká najít ;-) Díky za ohlas a doufám, že se Vám bude blog líbit i nadále.

barakum řekl(a)...

Včera jsem koláč zkusila, místo hrušek jsem ale použila jablka, těch je momentálně hodně a hrušek málo :-) Koláč je senzační, moc nám chutnal. Budu ho hned dělat znovu, naštěstí jsem si nechala vodu s karamelem, tak budu mít méně práce :-)