pondělí 16. ledna 2012

Pomerančový koláč


Máme sezonu citrusových plodů, a tak jsem přemýšlela nad nějakým koláčem s pomeranči. Přišlo mi, že svěžest a sladkost pomerančů se bude dobře vyvažovat s nakyslostí tvarohu. Koláč chuťově dokončuje pikantnost zelených pistácií, vše na podkladu z křehkého těsta. 

Křehké těsto
170 g hladké mouky
60 g moučkového cukru
80 g másla
1 vejce
špetka soli
nastrouhaná kůra z jednoho pomeranče

Všechny suroviny zpracujeme na hladké těsto, vyrobíme z něj kouli, kterou zabalíme do potravinářské fólie a hodinu necháme vychladit v lednici. Těsto rozválíme do koláčové formy, položíme na ně pečicí papír a na něj nasypeme vrstvu fazolí nebo keramzitu, aby se těsto při pečení nevypouklo. Pečeme 10 minut v troubě předehřáté na 180°C, poté odstraníme pečicí papír se zátěží a dopečeme ještě 5 minut.

Náplň
150 g měkkého tvarohu
60 g moučkového cukru
2 vejce
50 ml pomerančové šťávy
nastrouhaná kůra z jednoho pomeranče

2 pomeranče
30 g nesolených pistácií

1. Žloutky a bílky oddělíme, z bílků ušleháme tuhý sníh. V míse rozmícháme tvaroh se žloutky, moučkovým cukrem, pomerančovou kůrou a šťávou. Do této směsi opatrně zamícháme bílkový sníh.

2. Pomeranče oloupeme a nakrájíme je na tenké plátky. Pistácie nasekáme na menší kousky.

3. Na předpečený podklad koláče rozetřeme tvarohovou náplň. Na náplň položíme kolečka pomeranče tak, aby se částečně překrývala. Na závěr posypeme pistáciemi.
Pokud jsou pomeranče kyselejší, můžeme jejich povrch před pečením posypat krupicovým cukrem, který během pečení zkaramelizuje.

4. Pečeme 20 minut v troubě vyhřáté na 180°C.






8 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Pardon, ale nic horšího jsem poslední dobou neochutnala...

Anonymní řekl(a)...

Ja jsem tento kolac delala. Byl svely a taky dobre vypadal. Viz foto
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3275448005971&set=a.2065196550441.264488.1260595261&type=3&theater

Sylva

Maryna řekl(a)...

To jsem ráda, že aspoň někomu chutná :-)

Maryna řekl(a)...

No já ručím za recept, který je vyzkoušený, jak ho dokáže Vaše hlava a ruce zpracovat, to bohužel neovlivním.

Anonymní řekl(a)...

Dobry den, kolac se povedl a moc chutnal :-) dekuji za recept

Maryna řekl(a)...

Tak aspoň někomu, díky :-)

Anonymní řekl(a)...

Ďakujem za super receptík:) výborne sa mi podľa neho koláčik pripravoval, s remoskou sa skamarátil, na pohľad je lákavý a na chuť lahodný:). No a bonus - môj manžel si ho riadne pochvaľuje:) Ďakujem za spestrenie a supre nápad:)
Alžbetka

Anonymní řekl(a)...

Upekla jsem tento kolac,jen místo pistácií jsem pouzila kokos, povedl se, nezbylo... 🤣