úterý 28. února 2012

Čočková krémová polévka se sušenými rajčaty a citronem


Čočková polévka je celkem obyčejné jídlo, většinou známe jen její klasickou podobu ze zelené čočky na sladkokyselo. Přitom ji lze ozvláštnit mnoha způsoby, třeba meruňkami jako Vanda, nebo ji dodat lehce středomořský charakter díky citronu a sušeným rajčatům. Výrazná chuť sušených rajčat dodává polévce pikantnost a citron zase svěžest a lehkost. 

Suroviny
180 g červené čočky
80 g sušených rajčat v oleji
130 g celeru
130 g mrkve
1 cibule
4 stroužky česneku
2 lžíce oleje
3 bobkové listy
pepř, kmín, citronová sůl, muškátový oříšek
citron
1,5 l vody nebo zeleninového vývaru

na ozdobu
kysaná smetana
nasekaná chilli paprička


Cibuli nakrájenou nadrobno necháme zesklovatět na oleji (použila jsem olej ze sušených rajčat), přidáme česnek nakrájený na plátky a sušená rajčata nasekaná nadrobno. Necháme chvíli orestovat a zalijeme vodou. Do hrnce přisypeme čočku, celer a mrkev nakrájené na kostičky, bobkový list, sůl, pepř, kmín a nastrouhanou kůru z jednoho citronu. Vaříme 1 hodinu. Pokud by polévka byla moc hustá, můžeme do ní přilévat vodu.

Z uvařené polévky vytáhneme bobkové listy a rozmixujeme ji. Dochutíme ji strouhaným muškátovým oříškem a šťávou z půlky citronu. Podáváme ozdobenou kysanou smetanou a chilli papričkou.


4 komentáře:

Madla řekl(a)...

Mňam. Zrovna včera jsem udělala veliký kotel česnečky s červenou čočkou a ovesnýma vločkama, ale až se sní, vrhnu se na tuhle, musí být úžasná! Všechny suroviny navíc doma mám a polévka nesmí u nás doma nikdy chybět, takže už se na ni moc těším :-) Škoda jen, že internet nepřenáší i vůně, protože tenhle talíř je určiě nádherně voňavý!

Jana řekl(a)...

Tak jsem ji delala a nebyla spatna, jen mi prijde, ze je tam strasne moc te zeleniny, uplne to prebilo chut cocky a rajcat a chutnalo to spis jako svickova... a to jsem to vazne odvazovala :-) tak jsem druhy den uvarila jeste trochu cocky s rajcaty, rozmixovala, pridala - a uz je to lepsi :-)))

Maryna řekl(a)...

No jo, chutě jsou různé :-)

Anonymní řekl(a)...

Kvůli přesně takovým receptům chodím na blogy, kde se člověk inspiruje. Máš super recepty na polévky, ale tahle mě zaujala asi nejvíce a nejen mně, chutnala celé rodině, takže děkuji za inspiraci :)