úterý 20. března 2012

Trhací buchta


Tak za tip na tuto dobrotu moc děkuji Vandě, je to náš domácí hit! Když se zeptám, co mám upéct sladkého, tak už slyším jen: "Trhací buchtu!"
V originále se jmenuje pull apart bread. Může se vyrábět slaný i sladký. Vyzkoušela jsem sladkou variantu se skořicí a vlašskými ořechy, proto jsme si doma název počeštili na "trhací buchtu". Pečivo vypadá komplikovaně, ale není tak náročné. Jednotlivé plátky se lehce odlamují a těsto je křehké a vláčné. První trhací buchta nestačila ani vychladnout a zmizela a rodinní mlsouni se hned dožadovali další. Čaj nebo kávu, ke kterým se má podávat, jsme nestihli ani uvařit :-).
Recept jsem si dost zjednodušila a vše odvážím do jedné mísy, proto uvádím i mléko v gramech. Mouky do těsta jsem použila méně, připadá mi, že je potom křehčí. Uvedené množství vyplní formu na biskupský chlebíček o rozměrech 26 x 11 cm.
Slaná varianta se sýrem a česnekem je tu.



Těsto
290 g hladké mouky
40 g moučkového cukru
5 g sušeného droždí
60 g másla
80 g mléka
60 ml vody
2 větší vejce
půl lžičky soli

Máslo spolu s mlékem zahříváme v jednom kastrolku, dokud se máslo nerozpustí.
Zbývající suroviny odvážíme do hnětací mísy, přilijeme k nim trochu prochladlé mléko s máslem a uhněteme těsto. Těsto není moc hutné a trochu se lepí. Posypeme je lehce hladkou moukou, mísu přikryjeme utěrkou a postavíme ji na teplejší místo bez průvanu, dokud těsto nenakyne do dvojnásobného objemu (cca 1 hodina). Vodu přilévejte raději postupně, nemusíte ji použit ani všechnu, aby těsto nebylo příliš řídké, jak uvádí někteří v komentářích.


Náplň
60 g roztopeného másla
100 g třtinového cukru nebo krupicového
2 lžíce skořice
80 g pomletých vlašských ořechů

Vykynuté těsto vyklopíme na vál posypaný hladkou moukou a rozválíme je na plát o rozměrech přibližně 30 x 50 cm. Plát potřeme rozpuštěným máslem, posypeme cukrem, skořicí a ořechy. Plát rozřežeme na 6 stejně širokých pruhů, ty naskládáme na sebe a rozřízneme je opět na 6 stejně širokých obdélníků.

Formu na biskupský chlebíček dobře vymažeme a vysypeme hrubou moukou nebo vyložíme pečicím papírem tak, aby byl i na bocích formy. Obdélníky z těsta naskládáme za sebou do formy, kterou přikryjeme utěrkou a těsto necháme opět 45 minut kynout.

Pečeme přibližně 35 minut v troubě vyhřáté na 180°C. Podáváme lehce prochladlé.



94 komentářů:

Vanda řekl(a)...

Hohó, tak to jsem ráda, že se recept u vás tak uchytl. Opět krásné fotky, jako vždy:-)

Maryna řekl(a)...

No během 14 dnů jsem ji pekla už 4x!

Anonymní řekl(a)...

Vypadá to moc dobře, díky za tip :)

Madla řekl(a)...

Už jsem uslintávala u Vandy a tak mi nezbyde než slintat i tady :-) A svatosvatě slibuju, že se do ní brzy pustím!

Cucinare con Amore řekl(a)...

Nápodobně, taky jsme měla sto chutí hned si tuhle buchtu upéct, jen se ještě nějak nezadařilo:)

Anonymní řekl(a)...

Upekla jsem z půl kila mouky do chlebové formy. Půlku těsta jsem posypala skořicí, půlku celým mákem. Byla VYNIKAJÍCÍ! Taková méně pracná forma trdelníku, člověk sedí a uloupává :-) Díky, Renee

Maryna řekl(a)...

To je dobrý tip s tím mákem, také vyzkouším a trdelníky mi to taky docela hodně připomíná. A díky za pochvalu blogu u jiného receptu.

lepista nuda řekl(a)...

Objavila som tento nádherný blog len pred nedávnom a zo všetkých tých nádherných receptov bola trhacia buchta tým jedlom, o ktorom som vedela, že ho MUSÍM vyskúšať. Dnes bol ten večer, kedy na to došlo. Robila som ho v kakaovej verzii s trochou škorice, lebo orechy sa u nás nenosia a deti som musela od horúcej buchty riadne odháňať :-)))
JEDNODUCHO FAMÓZNE. Ďakujem za inšpiráciu.

Jana

Maryna řekl(a)...

Tak to mě moc těší. Díky za krásný komentář.

Anonymní řekl(a)...

Děkuji moc za fotorecept, jen se slovním popisem bych asi postup nezvládla. Celým bytem se při pečení linula téměř vánoční vůně a hlavně jsme pak při konzumaci pochopili, jakou slast musel zažívat Jeníček s Mařenkou při loupání perníčků. Už se těším , až vyzkouším serniky! Rita H.

Maryna řekl(a)...

Rádo se stalo a já děkuji za krásný komentář. Návykovému odlamování zdar!

Wista řekl(a)...

Ahoj,zdravím Vás. Takže i já jsem tuhle vynikající buchtičku upekla a musím teda říct,že na světě jsem nic lepšího ještě nejedla.Taková obyčejná a kolik radosti nám doma udělala.Všichni se do ní pustili a nic nezbylo.Jsem ráda za tento recept.Už i všechny moje kamarádky ho vyzkoušely a moc si pošmakovaly.Děkuji,děkuji,děkuji.Dnes ji budu péct znova.Už se na ni opět těším :-)

Maryna řekl(a)...

Dokážu si to živě představit, u nás to vypadalo úplně stejně :-) Jsem ráda, že chutná a třeba zkusíte i jiné recepty?

Anonymní řekl(a)...

I já jsem objevila Váš blog a musím říct, že v něm s velkou radostí "listuji". I u nás došlo na trhací buchtu, která je vážně vynikající. Na Vánoce u nás byly Vaše rohlíčky Dana a linecké cukroví. A určitě vyzkouším i jiné recepty ... jste moc šikovná a je vidět, že vaříte i pečete s láskou. A VO TOM TO JE! :-)
Hezký den a hodně radosti v kuchyni (já tam totiž taky stávám často a musím říct, že moc ráda) Vám přeje Marta :-)

Maryna řekl(a)...

Děkuji!

Anonymní řekl(a)...

Dakujem za uzasny recept , od ktoreho sa neda odtrhnut, pokial sa nezje :)))

Maryna řekl(a)...

:-) Vidím, že i jinde to funguje úplně stejně.

Anonymní řekl(a)...

Dobré odpoledne. Zase sedím u vašich obdivuhodných stránek.Moc se mi zalíbil tenhle recept. Nepoužívám ale sušené droždí. Řídím se poměrem 1 lžč sušeného = 1/4 kostky. Můžete mi prosím napsat množství droždí v poměru na lžičky. Fialkový cukr se mi taky zamlouvá. Zrovna včera mi dcerka trhala kytičky :-)Děkuji za skvělé nápady, kukuana

Maryna řekl(a)...

Já zase raději používám sušené, protože s ním se mi kynuté těsto podaří pokaždé. U tohoto receptu by to mělo být asi 15 g kvasnic. Jeden sáček instantního by měl odpovídat 25 g kvasnic. Tak ať se povede.

Anonymní řekl(a)...

Pekla jsem o víkendu. První těsto se nepovedlo, bylo moc řídké (ale nevyhodila jsem ho a zpracovala přes formu na beránka).
Podruhé jem přidávala mokré věci postupně, takže mi vyšlo, že musím výrazně ubrat na vodě. Výsledek byl ... no jak tu píšete, sežrali jsme to (jinak se ten děj nedá nazvat) ještě teplý.
Potřetí šla rovnou dvojitá dávka, opět opatrně s vodou, výsledek výborný - první půlka padla hned, druhá behěm odpoledne. Nezbyl ani drobeček.
Díky za recept. MirkaP.

Maryna řekl(a)...

Díky, je vidět, že tahle buchta účinkuje všude stejně :-) S tím řídkým těstem nevím, my jsme ji doma pekli už nesčetněkrát a pokaždé vyšla přesně podle dávky.

Anonymní řekl(a)...

Tento recept jsem objevil náhodou, tak jako tento blog, ale ihned jsem si ho dal do záložek, že to někdy zkusím. Už jsem to nevydržel a jelikož mám plno práce s přípravami na státnice a sestra ráda peče, hodil jsem to na ni, jestli nechce zkusit takovou dobrotu.
Večer byla buchta upečená, a ráno, jak jsem vstanul, tak z ní skoro nic nezbylo, ještě jsem si rychle ukradl poslední kousky a je skvělá, vlašské ořechy nebyly, byly nahrazeny mandlemi, a šíleně mi to chutnalo, připomínalo mi to hodně skořicové šneky.
Chválím, a brzo budu dělat nejspíš pravidelně sám :)

Jediný problém který při pečení nastal byl s řídkým těstem, nějak se mu nechtělo vykynout a pak nešlo válet, spíš jen tahat... I tak byl výsledek výborný!
Kuba :)

Maryna řekl(a)...

Děkuji za krásný komentář. Je super, že i nějací chlapi pečou sladké. S řídkým těstem měli problém i někteří jiní. Tekutiny je lepší přilévat postupně, každá mouka se chová jinak.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, ráda bych tuto "buchtu" upekla brzy ráno ke snídani, tak jsem se chtěla zeptat, jestli se může nechat nakynout přes noc na teplém místě a pak ráno pokračovat v přípravě? Děkuji za odpověď :)

Maryna řekl(a)...

Dobrý den, nechat ji kynout přes noc jsem ještě nezkoušela. Rozhodně nemůžete nechat těsto celou noc v teple. U chleba se to dělá tak, že se nechá na první kynutí v teple a na druhé se dá do ledničky na celou noc. Možná bych to tak vyzkoušela i s touto buchtou. Těsto nechat vykynout, připravit buchtu do formy, formu přikrýt (aby těsto nevysychalo) a dát ji do ledničky. Ráno, během nahřívání trouby, formu vytáhnout do tepla.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, váš blog jsem objevila náhodou, když jsem hledala ovocný dort pro syna:-)A jen chválím!
Trhací buchtu jsem nezkoušela, ale připomíná mi estonský kringel, který je efektní a moc dobrý!
http://www.brydova.cz/recepty/domaci-pekarna/856-kringel

Maryna řekl(a)...

Díky. Estonskému kringelu je to hodně podobné, na výrobu ovšem jednodušší a to odtrhávání je báječné :-)

Anonymní řekl(a)...

Dobry den, pozdravujem z Kostariky :),
vasu stranku mi preposlala sestra a musim povedat ze tato buchta mi hned padla do oka a bola vynikajuca! Zjedla sa hned, este sa niektori clenovia rodiny aj nahnevali ze nemali :).
Tak nabuduce urcite dvojita alebo vacsia davka..
A urcite vyskusam dalsie recepty.
Dakujem za inspiracie!
Daniela

Maryna řekl(a)...

Děkuji a mám radost, že se podle mého blogu vaří i v takových dalekých krajích. A jedna dávka fakt nestačí :-)

Anonymní řekl(a)...

Dobry den,Maryno,dekuji za vas blog,ktery je pro mne inspiraci do me kuchyne,sezona merunek a malin super recepty na kolace a vsem kteri jeste vahaji s timto receptem,jen vrele doporucuji,jen se zaprasilo.. nestacite postavit na kavu a bude snezeno...jeden den s vlasskymi orechy.druhy den s oprazenymi poml. mandlemi,trhaci buchta je proste žrava...pritel ke Ital,tak bylo slyset slastne BUONISSIMOOOOOOOOOOOOOOO...:-)
Diky a krasne leto. fanynka
Ivana

Maryna řekl(a)...

Děkuji, Ivano. Taková chvála mě moc těší :-)

Anonymní řekl(a)...

recept mě zaujal na první pohled, tak jsem neváhala a pustila se do něj, ale bohužel jsem také měla problém s řídkým těstem (ponaučení pro příště), nicméně jsem je nevyhodila a upekla... no trhací buchta to není, ale na vzhledu nezáleží že? a je to Mňaaaaaam ! Díky :-)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, myslíte, že by bylo dobré přidat ještě švestky do této buchty? Mně totiž chutná kombinace švestky se skořicí. Dám na Váš názor, protože jsem již několik receptů vyzkoušela a vždy měly úspěch. Děkuji za odpověď. Jitka

Maryna řekl(a)...

Určitě to půjde i se švestkami, ale nakrájela bych je na malé kousky.

Anonymní řekl(a)...

Už mi kyne těsto, tak jsem zvědavá, jen jsem zadala do vyhledávače buchta a zobrazila se mi tato tak už jsem nehledala dál a letěla do obchodu pro sušené droždí :-) jsem zvědavá, jak se mi povede a určitě pak pisnu jak chutnala :-) Ikdyž se nebojím, že u nás by se nesnědla :-))

Unknown řekl(a)...

Zdravím, vyzerá to úžasne a podla reakcii to asi aj bude skvelé :) chcem to vyskúšať ale chcem sa spýtať či môžem použiť aspon časť múky celozrnnej. Vykysne to potom dobre? Máte s tým nejaké skúsenosti? Inak je celý blog úplne úžasný :)

Maryna řekl(a)...

S pečením sladkostí z celozrnné mouky nemám zkušenosti, tak třeba poradí někdo jiný.

Bětka řekl(a)...

Dobrý den Miško, s celozrnnou moukou těsto kyne hůř (nikdy nedávám jen celozrnnou, vždy max ze dvou třetin, ale spíš půl na půl). Já to řeším tak, že přidám na droždí - většinou tam hodím celý balíček sušeného, i když recept píše méně, a výsledek se vždy povede:)

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, jak vypadá ta slaná verze? čim se to maže?

Maryna řekl(a)...

Dobrý den, slaná verze je tu.

Anonymní řekl(a)...

Děkuji

Unknown řekl(a)...

Neskutečné!!! Do buchty jsem se dnes pustila a mám ji zrovna před sebou na talířku. Rovnou jsem to dělala z dvojité dávky...a to pro sousedy i pro nás. Bydlím v Norsku, tady je to s pečením kříž. Co jsem se setkala, tak se tady peče jen z prášku. Není zde polohrubá ani hrubá mouka, jako v ČR. Proto díky za Tvé recepty s hladkou mouku, úplně se při jejich čtení rozplývám, protože vím, že to bude "jednoduché" - díky tomu, že nemusím vymýšlet, jak bych nahradila polohrubé mouky. Máslo máme se solí, tak už jsem sůl nepřidávala. Ve srovnání s českými ingrediencemi, se mi zdá, že jsou ty norské - jaksi výraznější a funkčnější...proto mi buchta celkem nakynula a je trošku větší, ale to na chuti nic nemění. Mňám!! Díky :-)

Maryna řekl(a)...

To mám radost, že se podle laskomin peče i v cizině :-). Ani mě nenapadlo, že se může hodit, že většinu receptů mám jen s hladkou moukou. Díky

Unknown řekl(a)...

Dobrý den Maryno, moc děkuji za váš úžasný blog!!!
Trhací buchta byla prvním receptem, který jsem od vás zkusila a byla super!!! Hned jsem ji doporučila dál :)
Pekla jsem ji předevčírem a dnes dojídala ke snídani a byla stejně skvělá jako 1. den! Díky, díky, díky!!!

Maryna řekl(a)...

Taky díky :-)

Anonymní řekl(a)...

Dá se to. Večer připravte těsto a dejte ho do ledničky. Ráno budete překvapený, jak dobře se s ním pracuje, je pružné a doslova hedvábné.

ploduska řekl(a)...

buchta i s návodem - úžasný! díky ;)

Jana řekl(a)...

Děkuji za recept. Dcerka právě přišla ze školy, a ještě žhavou buchtu otrhává kolem dokola. Sice mám asi větší formu na chlebíček, protože část těsta nestála, ale ležela, nicméně chuťově i vzhledově vypadá super. Dokonce zvládla i našeho rozbitého troubu, který nechce péct zespodu (už je objednaná oprava). Děkuji.

Anonymní řekl(a)...

moc dobrý recept

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Maryno, tak tu tvoji trhací buchtu jsem v posledních 3 týdnech pekla už 5 x, 3x na slano a 2 na sladko. Pekla jsem ji s uzeným sýrem, cihlou 45 %, s mákem i se skořicí. Všechny varianty byly výborné, dle hodnocení mého manžela na 1 místě je maková, pak se sýrem. Děkuji za vynikající recept

Maryna řekl(a)...

Tak to já tu makovou také vyzkouším :-) Díky za reakci a jsem ráda, že tak chutná.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den Maryno,dnes jsem objevila Váš blog s úžasnými recepty,jsou to neskutečné dobroty a už dobu sedím a vybírám co upeču a uvařím podle Vás....díky moc Dáša

Maryna řekl(a)...

Děkuji za pochvalu. Pochlubte se potom s dojmy.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
trhací buchta nemá chybu :-)
dělala jsem jí z dvojité dávky, jednu skořicovou a jednu makovou
opravdu výborná
myslím, že si projdu i ostatní recepty:-)

Unknown řekl(a)...

Dobrý den, úžasný blog, jste šikovná... Jen jsem se chtěla zeptat, zda to už tady někdo zkoušel z té celozrnné mouky a když používáte místo skořice mák, dáváte celý a pak zbytek ingrediencí jako u skořicové verze? Děkuji za odpověď. Zdraví Míša

Maryna řekl(a)...

Celozrnnou mouku už v diskuzi řešili, podívejte se na starší komentáře. S mákem jsme ještě buchtu nedělala a do ní bych dala mák mletý. Zbylé suroviny stejné.

Unknown řekl(a)...

Zdravím, vím, že se to řešilo, spíš jsem chtěla vědět, zda to někdo v reálu vyzkoušel a s jakým výsledkem...

Anonymní řekl(a)...

Tak tato buchta měla tu čest mě neksutečně nas--- Nejdřív jsem omylem částečně jela podle slané verze, takže bude přesolená.. Těstomám taky řídké, bo jsem tam bez rozmyslu ve zmatku chrstla všechnu vodu..Pak jsem bojovala s roztopeným máslem při krájení těch obdélníků.. nějak mi vypadlo, že třeba na Kringel používám máslo jen rozměklé zamíchané se skořicí a cukrem, jinak že to jezdí a patlá se, jak tak bylo vše opatláno, nějak jsem nešikovně položila formu, která shodila hrnek a to mi vzbudilo dítě asi tak o dvě hodiny dřív, než je jeho "norma", což mě vždycky vytočí ze všeho nejvíc.. protože dvě hodiny klidu mít a nemít...jdu si poplakat nad slanou buchtou.

Maryna řekl(a)...

Děkuji za komentář, ale nebyl spíš určen na mimibazar?

Maryna řekl(a)...

Také bych doporučovala míchat celozrnnou s hladkou minimálně 1 : 1, ale mám zkušenost jen s chlebem.

Michaela řekl(a)...

Mila Maryno, dneska trhaci buchta poprve upecena a uz je ji pouze pulka. Je naprosto dokonala ve vsech smerech. Vody jsem dala pouze polovicku.
Pozdrav z Francie

Maryna řekl(a)...

Díky

Anonymní řekl(a)...

Tak jsem také neodolala a zadělala těstíčko,tak jsem zvědavá,jak se povede.Už kyne.

Unknown řekl(a)...

Zdravím, tak buchta je úžasná a nad každým receptíkem slintám. Stránky jsem našla náhodou před pár dny a jsem za ně velice ráda. Co recept to kulinářské dílo. MOc díky. Rozhodně toho vyzkouším víc. Krásný den

Maryna řekl(a)...

Děkuji, budu se těšit na další komentáře.

Anonymní řekl(a)...

Ja teda nevim, ale nepridala jsem vodu vůbec a bylo to tak hnacave ze jsem pridala jeste tak sto mouky. Nevim kde je chyba. Zatim to kyne tak uvidíme

Anonymní řekl(a)...

Díky za nej recept mezi recepty!už se rozšířila po celé mojí rodině,vynikající,dělám ji celou v pekárně,udělám napřed těsto,pak rozválím,potřu skořicís cukrem a máslíčkem(to my milujeme)rozřežu na pruhy,naskládám na sebe,pak zase rozřežu a skládám do pekárny,peču asi 35minut,dělám z 1apůl dávky,no sní se ještě za tepla,prostě MŇAMÓZNÍ

saltyna řekl(a)...

Mohla by som poprosit o presnejsie vysvetlenie toho dvojnasobneho rozrezavania? Chcela by som ju tiez skusit v domacej pekarni... je tento postup nevyhnutny alebo by sa buchta podarila aj s jednym rozrezanim?

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den. Také jsem vyzkoušela, ještě kyne v srnčím hřbetě. Do těsta jsem dala jen minimum vody, je fakt hodně lepivé, že jsem i bojovala s vrstvením. Navíc jsem si trošku obměnila rcp - do těsta vanilkový cukr, na skořici jsem nakladla půlměsíčky jablek, rozinky a zapomněla na cukr :-( Uvidím, jak se upeče :-) Když se podaří, bude další obměna.

Maryna řekl(a)...

Je to úplně stejný postup, jaký je popsaný v receptu.

Anonymní řekl(a)...

Úžasně jednoduchý recet na mnoho variací, těsto je krásné, chutné a jak někdo psal připomíná trdelník. Dnes vyzouším s nutelou a oříšky, jen aby jsem to nesnědla zase skoro celé sama....člověk nemá cchuť se dělit :)

Anonymní řekl(a)...

Pokud jste se inspirovala Vandou, tak v receptu máte chybu v množství mouky - ona tam má na stejné množství tekutin a vajec 385 g mouky.

Anonymní řekl(a)...

Pořád jsem čekala, kdy na mě přijde ta nezvladatelná těhotenská chuť na NĚCO! A dnes to přišlo - musím mít tu úžasnou trhací buchtu od Maryny. :-) už se hřeje na kotli a já i "fafolka" už se na ní třesem. No, lepší varianta než kyselé okurky ne? :-) Jen tak dál.
Bláža

Maryna řekl(a)...

Ne, to je trochu jiný recept.

Maryna řekl(a)...

Díky

Unknown řekl(a)...

Uplne vynikajuca :) (síce tvar má trošku rozkysnutejší lebo nemám správnu formu, tak sa piekla v pekáči, ale chuť a "spôsob podávania" zostal podľa receptu zachovaný - a vzbudil úspech u všetkých osadníkov bytu) :) Do rána z nej nezostane jediný oriešok, hehe :) Ďakujem za tip! (foto: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152730247562752&set=a.10150090486082752.278318.789367751&type=1&theater)

Maryna řekl(a)...

Krása

H. řekl(a)...

Na trhací buchtu si brousím zuby už pěkně dlouho. Dneska na ni přišla řada, ovšem vybila se mi baterie ve váze a zjistila jsem, že manžel dojedl vajíčka. Ale i když jsem ji dělala od oka, je výborná a těším se na "originál" i slanou variantu :) Děkuji za spoustu inspirace a přeji hezké dny.

Anonymní řekl(a)...

Zdravím dá se upéct z bezlepkové mouky?dekuji

Maryna řekl(a)...

Nevím, nemám zkušenost. Zkuste projít diskusi, mám pocit, že to tu už někdo řešil.

Anonymní řekl(a)...

Mi to připomíná recept na Estonský kringel. Mimochodem výborná záležitost váš recept trhací buchty. Zase nezhubnu! :-)

Livien řekl(a)...

Byla úžasná!!! Těsto jsem teda měla podle těchto poměrů také hrozně řidké, ale trochu mouky navíc to spravilo. Po upečení provoněla celý byt a abych byla upřímná? Polovinu jsem zvládla sníst úplně sama. Rozhodně opět upeču. :))

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den. Zaujal mě Váš blog. Pro první pokus jsem si vybrala trhací buchtu. Byla dobrá, ale zajímalo by mě, jakým způsobem jste na sebe kladla pruhy těsta. To bylo docela nad moje schopnosti. Rukou to nešlo vůbec, to se těsto natáhlo a zúžilo, když jsem to něčím chtěla podebrat, tak se shrnulo. Nakonec z toho byly nestejně široké nudle a moc dlouhé. Vkládání obdélníků do formy byl taky horor. Tak jsem asi hrozné střevo. Můžete poradit, jak na to? Kvůli těmto problémům asi tento pokus byl první a poslední, třebaže buchta byla velice dobrá. Jarmila

Maryna řekl(a)...

To chce cvik a švih! :-) A pomoučený vál a při přenášení i ruce.

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
už několik let používám jen celozrnou mouku a rozhodně to není žádný velký rozdíl. Co jsem ji začala používat, se naše milované čokoládové muffiny proměnily v naprostý fenomén.
Jen kynuté těsto necháte kynout o trochu dýl (u kypřeného to není rozdíl, tam postupuji dle receptu). Naopak, s celozrnou moukou se mi to zdá takové voňavější, jakoby oříškovější. A když část nahradíte dokonce špaldovou, to je teprve lahoda :-) i pro zdraví.
Nebojte se toho a nahraďte klidně zcela za celozrnou, já trhací buchtu pekla už mockrát a vždy se povedla (zrovna mi jedna kyne).
Peču i 100% celozrné kváskové chleby a to to prý nejde, ale jde, jsou nadýchané a zdravé.
Bláža

domü řekl(a)...

Poprvé jsem dělala jen se skořicí a cukrem (ořechy došly při vánočním pečení) a dnes jsem zkusila s mákem. Musím říct, že obojí je bomba a od teď mám svoji nejoblíbenější buchtu (a to moc na sladké nejsem). Moc díky za recept!

Amellia řekl(a)...

Tento recept už jsem několikrát viděla, ale od Vás mě přesvědčil, že bych ho měla co nejdřív vyzkoušet :)

Anonymní řekl(a)...

Už se peče. Jen můj poznatek k těstu-dala jsem 3 malá vejce a vody max. 10 ml, s těstem se pracuje velmi dobře. Díky za recept, daniela

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jestli se dá použít i čerstvé droždí, respektive kolik ho tam dát.
Děkuji

Maryna řekl(a)...

15 až 20 g droždí, už se to řešilo v jiném komentáři

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, tento recept jsem získala díky kamarádce, která ho sdílela na facebooku. A protože skořici miluji, hned jsem se do něj pustila. Upozorňuji, že je vysoce návykový a nezbyl z něj ani kousek:-)! Od té doby jsem z Vašich stránek upekla více jak 10 receptů, vždy bez problémů a se skvělým výsledkem. Velmi se mi líbí i Vaše komentáře o tom, kde jste recept získala, jaká je historie receptů atd. Díky za tyto stránky a těším se na nové recepty :-)! Zdeňka

Maryna řekl(a)...

Děkuji

Anonymní řekl(a)...

Prosím, maková je s celým nebo mletým mákem? Děkuji. Jana

Maryna řekl(a)...

Použila bych mletý.