sobota 4. srpna 2012

Borůvkovo-jogurtová zmrzlina s bílou čokoládou

Borůvky, jogurt, bílá čokoláda

Ano, letos jsem si ujela na domácích zmrzlinách! A taky jsem si ujela na borůvkách! Tak jsem to zkombinovala, přidala k tomu řecký jogurt (ten má totiž na rozdíl od těch nízkotučných blivajzů chuť) a pro efekt bílou čokoládu a vznikla z toho super zmrzka! Nechápu, že jsem dřív neměla ráda ovocné zmrzliny. Možná mi v nich chybělo to ovoce? :-)

Suroviny
300 g borůvek
300 g bílého řeckého jogurtu
200 ml smetany ke šlehání
80 g moučkového cukru
50 g bílé čokolády

Omyté borůvky rozmixujeme spolu s cukrem a přimícháme k nim jogurt. Smetanu vyšleháme do nepříliš husté šlehačky a opatrně ji zamícháme do směsi, tu nalijeme do zmrzlinovače a dále postupujeme podle návodu k němu.

Před koncem míchání zmrzliny do ní nasypeme bílou čokoládu nasekanou na menší kostičky.

Zmrzlinu je potřeba vytáhnout z mrazničky asi 10 minut před podáváním, aby v teple trochu povolila.

Zmrzlinu můžete vyrobit i bez zmrzlinovače. Připravenou směs nalijeme do uzavíratelné nádoby a vložíme do mrazničky a cca po 30 minutách musíme vždy dobře prošlehat, dokud směs dostatečně nezmrzne.



5 komentářů:

Madla řekl(a)...

Super, super, super! Dala bych teď království za borůvky! Inu, asi mi fakt nezbyde nic jiného, než osedlat za ranního kuropění železného oře a s miminem v šátkua rozjuchaným batoletem se plazit v borůvčí po malých ametystových pokladech. Ať žije léto a voňavé zmrzliny plné ovoce! (Já mám v plánu čokoládovo-švestkovou).

Le blog de Pipi řekl(a)...

Bože, všichni jste se domluvili a děláte hromadně domácí zmrzliny! :-) Jsem asi poslední v našem království, kdo je nedělá. Já mám asi raději nanuky, když už. Ale jinak to vypadá krásně lákavě a gratuluji k vyfocení nerozteklého objektu!

Zdraví,
Pipi

Maryna řekl(a)...

Co by člověk neudělal, když je mlsný :-)

Maryna řekl(a)...

No jo, v těch tropech si ještě přitápět pečením je téměř nelidské, kdežto ochlazování zmrzkou je příjemné :-) Vyfotit nerozteklý objekt je sakra náročné. Pro ty co mě sledují při přípravě focení a během něho je to tedy i veselé, myslím, že u toho přemýšlí o mém zdravém rozumu. :-)

Tynka_125 řekl(a)...

Borůvkovou zmrzlinu jsem ještě nikdy nejedla, ale ta barva vypadá lákavě :-) . Já mám nejraději klasiku, čokoládovou a vanilkovou zmrzlinu :-) . Vloni před létem jsme si koupili zmrzlinový stroj z Cesk a každý den jsem chodila zmrzlinu ujídat :-) . Zbylo ale i na ostatní lidi, zas tolik jsem jí za den nesnědla :-D .