čtvrtek 4. října 2012

Fíkové košíčky z filo těsta



Čerstvé fíky jsou stále k mání, poslední číslo časopisu Sweet Dreams už mám taky a tak právě z něj přidávám jeden superrychlý a jednoduchý dezert. Při představě nekonečného válení a válení... jsem totiž rezignovala na výrobu domácího filo těsta a použila koupené. Místo toho jsem jela na výlet na burčák za krásného babího léta, což bylo rozhodně lepší! Filo těsto pořídíte určitě v každém řeckém obchodě, minimálně mražené. V receptu můžete klidně vynechat i mandlový likér a místo něj přidat trochu více medu.  

Suroviny na 4 porce
2 pláty filo těsta (45 x 35 cm)
4 čerstvé fíky
40 g másla
4 lžičky tekutého medu
4 lžičky mandlového likéru
4 lžičky mandlových plátků
moučkový cukr na ozdobu

Máslo rozpustíme a necháme trochu vychladnout. Fíky omyjeme a osušíme. Čtyři ramekiny nebo větší formičky na muffiny lehce vymažeme rozpuštěným máslem. 

Jeden plát filo těsta rozprostřeme, potřeme jej máslem a přikryjeme druhým plátem. Filo těsto rozřízneme na čtyři stejně velké obdélníky. Každý obdélník vložíme do připravených formiček tak, aby okraje přečnívaly z formy. 

Fíky rozkrojíme do kříže, nepřekrojíme je ovšem celé, na spodní straně musí zůstat spojené. Fíky položíme na těsto, trochu je rozevřeme a do středu každého fíku dáme lžičku likéru, medu a mandlí.

Košíčky pečeme 10 minut v troubě vyhřáté na 180°C. Po upečení opatrně vyjmeme z formiček, poprášíme moučkovým cukrem a podáváme ještě teplé.



8 komentářů:

Cucinare con Amore řekl(a)...

Krásné a zajímavé , takový dezert by vynikl i v té nejlepší restauraci!:) A chápu tvou rezignaci:))))

Madla řekl(a)...

Jednoduché, efektní, dechberoucí! Hned bych si dala! Jen jestli já u nás na malém městě seženu filo těsto, ach jo!

Maryna řekl(a)...

Díky!

Maryna řekl(a)...

Madlo, nebála bych se ani listového těsta, určitě to bude taky dobré.

Anethka řekl(a)...

Maryno, máte tak nádherné recepty a překrásné fotky! Nemáte někde seznam kuchařek, ve kterých se inspirujete? Ráda bych se také přiučila! Děkuji a přeji hodně tak nadšených čtenářů jako jsem já! :)

Maryna řekl(a)...

Taková pochvala mě moc potěšila. Kuchařky, případně internetové zdroje, ze kterých čerpám inspiraci pro daný recept uvádím vždy přímo u receptu. Seznam kuchařek zatím žádný neplánuji, protože jich tak moc nemám, ještě se dají počítat v desítkách :-).

Ajka řekl(a)...

Vypadají lákavě, z čerstvých fíků jsem ještě žádnou dobrotu nepekla, to bych mohla zkusit..... Filo těsto neznám a řecký obchod u nás určitě není, ale zkusim kouknout v Makru do mrazáku, možná budu mít štěstí:-))
Ajka

Maryna řekl(a)...

V Makru jsem filo těsto kdysi viděla, ale můžete ho nahradit i listovým. Bude to dobré i tak.