sobota 22. prosince 2012

Kokosové válečky



Mé nejoblíbenější nepečené cukroví. Nesmí chybět na žádné Vánoce, jen se nesmí připravovat v předstihu, protože do svátků z krabice záhadně zmizí a musím vyrábět další várku.

Suroviny na 60 válečků
250 g dětské krupičky
200 g moučkového cukru
250 g másla
5 lžic rumu

Tuk rozpustíme v kastrolku, přidáme krupici a na mírném plameni ji upražíme na bílo (cca 10 až 15 minut). Kastrol sundáme z plamene a ke krupici zamícháme prosátý cukr, po lžících přiléváme rum, aby vznikla směs, která se nebude drolit. Ihned ještě z teplé směsi tvarujeme válečky nebo kuličky. V dlani musíte směs dobře promačkat a následně z ní uválet vybraný tvar. Necháme je vyschnout do následujícího dne.

150 g hořké čokolády
60 g ztuženého tuku
100 g mletého kokosu

Druhý den rozpustíme ve vodní lázni čokoládu společně se ztuženým tukem. Do misky nasypeme kokos, doporučuji hruběji mletý, válečky potom vypadají efektněji. Kokos je lepší si přisypávat postupně, aby Vám zůstal stále bílý. Válečky obalíme v čokoládě a ihned v kokosu. Necháme zaschnout na roštu.



19 komentářů:

Madla řekl(a)...

No teda, vypadají jako Bounty. Moje máma miluje kokos, takže příští Vánoce jí vyrobím tvé kokosové dobroty - ten kokosový salám a tyhle válečky :-)
Letos jí bude muset stačit domácí kokosovo-karamelový likér :-)

Maryna řekl(a)...

Madlo, na ten jsem na tvém blogu recept nenašla. Bude? Všecko s kokosem já totiž ráda :-)

Maru V. řekl(a)...

Také dělám každoročně ... ovšem jako klasiku - tedy kuličky. Přidávám pár kapek mandlové esence, jsou pak více "marcipánové". Polovinu obaluji v kokosu, polovinu v oříšcích ... válečky zkusím příští rok ... Krásné a klidné prožití vánočních svátků ... Maru

Veronika (Z ghetta blog) řekl(a)...

Chutná to nějak jako bounty? To je totiž jedna z mála čokoládových tyčinek, co mi chutná :) Myslím, že by se s klidem daly udělat i mimo svátky :)

Madla řekl(a)...

Jojo, recept bude, jen ho budu muset u mámy ještě vyfotit, darovala jsem ho dřív, než jsem ho stiihla zadokumentovat :-)

Maryna řekl(a)...

Už se těším! :-)

Maryna řekl(a)...

No jako bounty až tak ne, kokos není totiž uvnitř. Bounty taky ráda, ale na těchto válečcích mám závislost. Nejednou se mi stalo, že jsem chodila tajně ujídat, jen tak nenápadně vstrčit ruku do pootevřené krabice, a když jsem nahmatala "prázdno", tak bylo jasné, že bude problém. :-)

Unknown řekl(a)...

Vyzeraju super. Aku maju trvanlivost?

Anonymní řekl(a)...

neš se zežerú

Maryna řekl(a)...

Je to nepečené cukroví, tak cca týden, u nás tak dlouho nikdy nevydrží :-)

Maryna řekl(a)...

:-)

Levandulle řekl(a)...

Dělala jsem vše podle receptu a výsledná hmota není vůbec tvárná, rozpadá se pod rukami, jakmile chci vytvořit váleček :(. Rumu jsem tam už nalila asi 7 lžic a víc už dávat nechci. Nějaká rada? :)

Maryna řekl(a)...

Je nutné je dělat ještě z teplého těsta, to se musí v dlani hodně pevně mačkat k sobě. Válečky jsou křehké ihned po vytvarování, tak se s nimi musí opatrně. Pevnější konstrukci získají teprve vyschnutím.

Levandulle řekl(a)...

Těsto jsem nestihla dokončit a když jsem ho znovu chtěla zpracovat, tak se drolilo. A tak jsem ho znovu zahřála na plotně a přidala k němu trochu vody...Poté už naštěstí jsem mohla zhotovit (pa)tvary :-). Výsledné těsto je ale moc dobré. děkuji

Anonymní řekl(a)...

Je spravne, ze mi v teste krupicka jakoby krupe mezi zuby, nebo ma byt mekka? Dekuji

Kytka řekl(a)...

Také jsem se chtěla zeptat, zda-li má krupice křupat? Protože i po dlouhém smažení pořád křupe, což mi nechutná :(

Maryna řekl(a)...

Křupe, je pražená a ne vařená

Maryna řekl(a)...

Ano, křupe, krupice není vařená

Unknown řekl(a)...

Také se mi to nepovedlo. Z teplého těsta se stále uvolnovalo máslo, nevím kde se stala chyba, dělal jsem dle receptu. Po schladnuti už to zase bylo moc tvrdé a suché. Škoda kostky másla.