pátek 26. června 2015

Mangová smetanová zmrzlina



Na letošním GenussFestivalu ve Vídni jsem u stánku Eis Greissler ochutnala zmrzlinu z manga a poslední malý zbyteček zmrzliny z dýňového oleje. Do obou jsem se zamilovala. Od mangové jsem ani neočekávala, že by mohla být špatná, ale ta dýňová mě vyloženě překvapila. Tu ovšem vyzkouším až příště, musím nejdřív sehnat nějaký skvělý dýňový olej.

Suroviny
2 vyzrálá manga
300 g smetany ke šlehání

Obě manga oloupeme a zbavíme pecky. Dužinu z jednoho a půl manga rozmixujeme na pyré. Dužinu z poloviny manga nakrájíme na menší kostičky. Pyré i kostičky uložené zvlášť dáme chladit minimálně na 12 hodin do ledničky. Stejnou dobu necháme v ledničce i smetanu.

Z vychlazené smetany ušleháme šlehačku a zamícháme do ní pyré z manga.

Směs nalijeme do zmrzlinovače a dále postupujeme podle návodu k němu. Minutu před koncem míchání zmrzliny do zmrzlinovače přihodíme nakrájené kousky manga.

Hotovou zmrzlinu můžeme ihned podávat nebo ji dáme do uzavíratelné nádoby a do mrazničky. Zmrzlina je tvrdší, proto je potřeba ji z mrazničky vytáhnout minimálně 15 minut před podáváním.




2 komentáře:

Martina řekl(a)...

Ani som nevedela, že vôbec existuje nejaký dyňový olej :-). Hm...ešte sa musím veľa učiť :-). Mango milujem, takže túto zmrzlinku vyskúšam. Pekný večer.

minefelicite řekl(a)...

Horko + sluníčko= nutně musí přijít chuť na zmrzlinu !!! ....a na tuto se mi sbíhají sliny :-)))