pondělí 22. června 2015

Tvarohové knedlíčky s jahodovo-rebarborovou omáčkou



Tyto tvarohové knedlíčky s jahodovo-rebarborovou omáčkou jsou moje nejoblíbenější, tak jsem je ještě trochu vylepšila a opravuji recept publikovaný původně před dvěma lety. Místo části dětské krupičky jsem použila semolinu, knedlíčky jsou z ní ještě nadýchanější a měkčí, obaluji je teď také při tvarování v krupičce, díky níž se při vaření na povrchu nerozvaří a mají pevnější konzistenci. Důležité je použít dobrý tvaroh, rozhodně se vyhněte tomu ve vaničce, mně se osvědčil ten od Gran Moravie. Těsto se nesmí také dlouho zpracovávat a tvaroh v něm moc rozmíchat, aby byly jeho části patrné i při překrojení, jak je vidět na posledním obrázku. Ovocná omáčka může být klidně pouze z jahod nebo jakéhokoli sezonního ovoce – černý nebo červený rybíz, višně, borůvky, jablka. Původní recept je z kuchařky Moderní mléčná kuchařka Miloše Teplého.


Tvarohové knedlíčky
500 g měkkého plnotučného tvarohu

60 g dětské krupičky
100 g semoliny
125 ml mléka
špetka soli
40 g másla
2 vejce

Máslo rozpustíme a necháme trochu zchladnout. Tvaroh, krupičku, semolinu, mléko a sůl dáme do misky, promícháme vařečkou a necháme odstát 15 minut, aby mouky nabobtnaly. Poté do těsta přimícháme máslo a vejce. Dobře propracujeme, nejlépe přímo rukou. Těsto se nesmí šlehat, aby příliš nezřídlo, musela by se do něj přisypat krupice a knedlíčky by byly tuhé.

Na talíř si nasypeme ještě trochu dětské krupičky. Polévkovou lžicí odebíráme části těsta, ze lžíce je shodíme na talíř s krupičkou, lehce v ní hrudku obalíme a tvarujeme z nich kuličky o průměru 2 až 3 cm.

Ve velkém hrnci přivedeme k varu vodu, do vařící vody vhazujeme knedlíčky. Ty musí mít při vaření dostatek prostoru, aby mohly volně plavat a nabývat. Vaříme je cca 10 minut.

Podáváme ihned přelité ovocnou omáčkou.


Ovocná omáčka
500 g čerstvých jahod
500 g rebarbory
(reveň)
90 g třtinového cukru
10 g vanilkového cukru

Omytou rebarboru oloupeme a nakrájíme na centimetrové špalíčky. Jahody zbavíme stopek a překrojíme na polovinu. Jahody i rebarboru dáme do kastrolku, zasypeme třtinovým i vanilkovým cukrem a vaříme asi 10 minut. Pokud máte meduňku citronovou, můžete dát jednu snítku povařit do ovoce, krásně je provoní. Cukru také použijte dle chuti, jestli preferujete výraznější chuť kyselé rebarbory, můžete jej hned na začátku dát méně. Ovoce rozmixujeme. Pokud by byla omáčka příliš řídká, zahustíme ji lžičkou škrobové moučky rozmíchané v trošce vody a krátce povaříme.






9 komentářů:

Cucinare con Amore řekl(a)...

Mňam..mě uchvátila hlavně ta omáčka:))))

Vivi řekl(a)...

Vypadá to dokonale! Minule jsem si napřed na ten hruškový sorbet netroufala, pak jsem ho zkusila a vydařil se. Takže i tentokrát, ač se mi zdá, že na tenhle recept nestačím, zkusím to a uvidíme ;-).
Moc lákavé..:-*
Vivi

Maryna řekl(a)...

Knedlíčky ani omáčka nejsou složité. Jen ten tvaroh opravdu nešlehat, nejlepší je těsto na knedlíčky celé umíchat rukou. Potom se pochlubte, jak chutnaly a jak se povedly.

Martina řekl(a)...

juuuj, tá omáčka musí byť lahodnáá :-)

tuttobene řekl(a)...

Přestože jsem po večeři, mám chuť na nášup! A u Tvých fotek se mi spouští Pavlovův reflex raz dva.

Maryna řekl(a)...

:-) díky

Andie řekl(a)...

mňam, přidat rebarbory do omáčky je skvělý nápad :) a krásně vyfocené!

Anonymní řekl(a)...

Daly by se knedlíčky udělat jako plněné? Děkuji :)

Maryna řekl(a)...

Zkuste to, nevím jestli není těsto moc řídké. Plněné dělám podle tohoto receptu.