pondělí 27. května 2019

PandrHolky



Máte doma homebrewera a vaše prasátka či husy už mláto nemůžou ani vidět? Tak tohle jsou ideální sušenky pro vás! Upotřebíte v nich totiž produkt vznikající při výrobě piva – mláto – tuhé zbytky ze zkvašeného sladu. Já teda homebrewera nemám, ale zato znám Sandru, husitskou farářku, která vaří pivo ve svém mikropivovárku Božínku!, a ta mi občas tuto komoditu dodá.

První sušenkový pokus se moc nevyvedl, ale tyhle druhé už byly super, tak tu je na ně recept. Mláto jsem do nich nemlela, takže kousky zrníček a slupek v nich pěkně praskaly mezi zuby. Mláto spotřebujte co nejrychleji po zcezení mladiny, je totiž vlhké a tak se rychle kazí.

A proč PandrHolky? S mlátem je spojena i pohádka Dařbuján a Pandrhola, který v ní byl sládkem, a na tyto sušenky byly potřeba dvě holky - Sandra, která dodala základní surovinu, a já vymyslela recept :-).


Suroviny na cca 20 sušenek
150 g mláta
60 g hladké mouky
1 lžička prášku do pečiva
1 vejce
80 g třtinového cukru
100 g másla

Máslo roztopíme v kastrolu a necháme trošku prochladnout. Mouku promícháme s práškem do pečiva, potom přidáme mláto a máslo.

Celé vejce šleháme s cukrem 10 minut balonovou metlou, vznikne hutná světlá pěna. Do ní zamícháme směs s mlátem.

Lžičkou odebíráme kousky těsta, které klademe ve větších rozestupech na plech vyložený pečicím papírem. Při pečení se sušenky roztečou do stran, tak aby se nespojily.

Pečeme 8 až 10 minut v troubě vyhřáté na 175°C s ventilátorem. Po upečení jsou sušenky měkké, musí se nechat vychladnout na plechu a teprve potom je sundat.

V uzavřené nádobě vydrží 14 dnů.






1 komentář:

Jana řekl(a)...

Manžel se dal na vaření piva. Když se mě ptal, jestli by se nějak nedalo zužitkovat mláto, hned jsem si vzpomněla na tento recept. Sušenky byly upečeny, snědeny a musím říct, že byly moc dobré.