čtvrtek 27. února 2020

Profesionální techniky fotografování jídla


Dostala jsem nabídku projít si online kurz zaměřený na fotografování jídla a zrecenzovat jej. Kurz Profesionální techniky fotografování jídla je součástí “školy” Tipy jak fotit. Lektorem je fotograf Filip Obr a cena kurzu je 2990 Kč. V perexu tohoto kurzu je uvedeno, že je vhodný i pro úplné začátečníky a skládá se z 23. kapitol. V rámci kurzu jsem si prohlédla 17 videí různé stopáže od 2 do cca 20 minut, které mě provedly výběrem techniky až po fotografické tipy. Zbývajících šest kapitol jsem neobjevila, snad to nesouvisí s barvou mých vlasů :-)

Přehled dílů:
1. Úvod - krátké seznámení s průběhem kurzu
2. Jaké parametry má mít fotoaparát na focení jídla
3. Objektiv na fotografování jídla
4. Studiové vybavení za méně než 5000 Kč
5. Tajemství 66 procent
6. Ultimátní nastavení světla
7. Nečekané zbraně profesionálních fotografů jídla
8. Dva základní úhly focení jídla
9. Tipy šéfkuchaře hotelu Hilton
10. Málo známé způsoby jak vyprávět příběh
11. Jednoduchý trik na mystickou atmosféru
12. Utajovaný způsob fotografování hamburgerů
13. Co by měl každý vědět o dynamické fotografii
14. Technika osvěžujících fotografií jídla
15. Přesný postup focení top view
16. Nečekaný způsob focení v protisvětle
17. Mistrovská technika třpytivosti

Přiznám se, že jsem se těšila, když mi byl tento projekt prezentován jako online kurz, že se přiučím něčemu novému, budu muset plnit nějaké úkoly a díky nim získám nějakou zpětnou vazbu. Ve skutečnosti jde o videonávody, kdy díly s technikami focení vznikaly asi o dost dříve a k nim byly později dotočeny úvodní díly zaměřené na výběr techniky, vybavení ateliéru. Přesto vznikly nekonzistentní situace, kdy je v dílu o studiovém vybavení potřebné vybavení malého fotografického ateliéru do 5000 Kč, ale potom v dílech s technikami focení je většinou použito více světel a případně dalších jiných doplňků, které rozpočet na takový studio o dost navýší. Pro mě byl asi nejzajímavější díl o nastavení světla a o využití odrazné plochy.

Nepochopila jsem, komu je vlastně kurz určen. Profesionálním fotografům mnoho nového asi nenabídne. Začínající fotografové nebo foodblogeři budou mít problém s potřebným vybavením, které je prezentováno u jednotlivých technik a je pro amatéra nákladné. Při ceně kurzu bych očekávala spíše zaměření na amatéry, a tedy méně náročné na vybavení. Určitě mi chyběl díl o focení jídla za využití přirozeného denního světla, které je asi pro většinu foodblogerů stěžejní.

Bylo inspirativní vidět různé profesionální techniky focení jídla, pro úplného začátečního nebo pro někoho, komu vyhovuje styl lektora bude kurz přínosný, ale mě moc neoslovil.


Žádné komentáře: